v.
Kozmetiku alebo parfumy nakupujú približne dvaja z troch opýtaných - 63,5 percenta. 54 percent kupuje oblečenie, 28,4 percenta knihy, hudobné nosiče zháňa 18,9 percenta. Obľúbené sú tiež šperky a hodinky alebo hry a hračky, ktoré bývajú darčekmi od viac ako 10 percent zo všetkých respondentov.
Najviac - až 96,4 percenta opýtaných zvykne tráviť vianočné sviatky v rodinnom kruhu. Vianoce ako rodinné sviatky vníma takmer 69,8 percenta respondentov. Pre trošku menší počet sú „sviatkami pokoja" - 57,8 percenta a „tradíciou" - 57,5 percenta. Bezmála 40 percent vníma Vianoce ako náboženské sviatky.
V predstavách 18,7 percenta opýtaných sú sviatky „finančne náročné", pre 18,3 percenta sú „zasnežené". Približne každý desiaty respondent prežíva „rozprávkové" Vianoce, pre sedem percent sú „bohaté" a prívlastok „stresujúce" im pripísalo iba 6,2 percenta.
V práci alebo osamelo prežívajú sviatky menej ako tri percentá opýtaných. (tasr)