prebudovať iba na odstavné stojany, do ktorých si občania budú môcť zamykať svoje vlastné bicykle.
Pôvodný systém požičiavania bicyklov sa rozbiehal dvakrát. Najprv sa začal pod názvom Viennabike v máji 2002, keď si bicykel označený mestskými znakmi mohol zo stojanu voľne požičať ktokoľvek. Povinnosťou bolo vrátiť ho do niektorého zo 120 stojanov. Tento prílišný „komunizmus" spôsobil, že už po niekoľkých týždňoch museli akciu zastaviť, pretože mnoho z 1500 bicyklov úplne zmizlo alebo ich našli zničené, prípadne predané mimo hlavného mesta.
Nakoniec sa projekt v lete toho istého roku pod zmeneným názvom Citybike znovu rozbehol, ale za podmienky, že bicykle budú v stojanoch na zámok a kľúčik bude možné získať za 20 eur a po predložení preukazu totožnosti. To však vyžadovalo prílišnú administratívu, preto sa mesto pokúsilo stojany elektronizovať: platba zálohy sa platila elektronickou kartou, zadarmo bola len prvá hodina použitia a za ďalšie použitie stupňované poplatky. Za nevrátenie hrozila pokuta 600 eur, všetko sa strhávalo automaticky z karty. Prípadného zlodeja či „nevracača" identifikovali práve podľa karty.
Ani tento projekt však neuspel. Stojany boli poruchové, niekedy aj v dôsledku grobianskeho zaobchádzania či úmyselného poškodzovania. Pretože mestská rada nechce vzdať snahu zlepšiť životné prostredie v centre mesta pomocou bicyklov, zmenia stojany na „parkovacie miesta" pre súkromné bicykle. (čtk)