Juraj Čermák zo Spoločnosti pre podporu exportu a turizmu potvrdil, že konzultačný tím pracujúci pre Hyundai dostal informácie o možnostiach štátnej a samosprávnej podpore spolu s detailnými informáciami o pracovnej sile, energetických napojeniach, možných subdodávateľoch a dopravnej infraštruktúre.
Chýbajúca diaľnica do Žiliny by podľa Čermáka nemala byť výraznejšou prekážkou na investovanie. Pripomenul, že v tomto smere existuje prísľub vlády o prioritnom dokončení diaľnice do roku 2006, a to aj napriek finančnej náročnosti diaľničných úsekov. Za najväčšiu konkurenčnú výhodu Slovenska oproti Poľsku považuje Čermák pracovnú silu. „Podľa štatistických údajov je naša produktivita práce vyššia ako poľská, slovenské mzdy sú približne polovičné."
Konzultanti po utorkovej prehliadke Poľska a dnešnej prehliadke Žiliny pripravia dokumentáciu, ktorú manažment firmy Hyundai použije pri rozhodovaní, kde umiestni svoj závod na výrobu 300 000 áut ročne. Očakáva sa, že vrcholový manažment Hyundaiu navštívi Žilinu ešte 16. decembra a v januári 2004. Rozhodnutie o výbere lokality na výstavbu nového závodu má padnúť v 1. štvrťroku 2004. (tasr)