Ivana Semjanová z televízie Markíza hovorí, že ak sa dohody jednotlivých vysielateľov a Asociácie mediálnych agentúr podarí uskutočniť, na Slovensku začne jednotné elektronické meranie televíznej sledovanosti.
Na zasadnutí 4. decembra sa dohodlo, že konatelia PMT za STV a Markízu podpíšu zmluvu dnes a Joj pridá svoj podpis vo štvrtok. Servisná zmluva s firmou, ktorá peoplemetre zabezpečí technicky, by mali podpísať zmluvu do 15. januára. Testovacia prevádzka peoplemetrov sa má začať 15. augusta 2004.
Súčasťou projektu PMT je aj TA 3, tá v nej nemá konateľa, vystupuje spoločne s TA 3.
Keďže až doteraz sa televíziám dohodnúť nedarilo, Joj a TA 3 rozbehli prípravy na vlastnom projekte SATO-EMS, ktorú založila TV Joj a TA 3. Markíza sa totiž zdráhala zmluvu podpísať, čo odôvodňovala obavami, že STV sa k nej nepripojí. „Ak sa s partnermi v rámci PMT dohodneme na definitívnom znení zmluvy o budúcej zmluve do štvrtka, televízia Joj bude pripravená zmluvu podpísať," povedal hovorca Joj Ľudovít Tóth. Dodal však, že výber alternatívneho dodávateľa peoplemetrov pre SATO-EMS pokračuje podľa plánu. „Až kým nebude jasné, že peoplemetre budú zavedené ešte v prvej polovici roku 2004."
Tóth včera zároveň informoval, že do tendra SATOEMS na dodávku peoplemetrového výskumu sa prihlásilo celkovo päť spoločností: Gfk Slovakia, Mediaresearch, RCA Research, Telemer Slovakia a tiež spoločnosť TNS SK, ktorá je víťazom tendra v rámci platformy PMT.
(hr)