Hypermarkety vytiahli ľudí z centier miest

BRATISLAVA – Vysoké očakávania obchodníkov z nákupných centier na okraji miest sa splnili – nákupné správanie slovenského spotrebiteľa sa mení. Hypermarkety pred Vianocami doslova vytiahli ľudí z mesta.

BRATISLAVA – Vysoké očakávania obchodníkov z nákupných centier na okraji miest sa splnili – nákupné správanie slovenského spotrebiteľa sa mení. Hypermarkety pred Vianocami doslova vytiahli ľudí z mesta.

„Dokazuje to aj vyšší záujem o náš tovar v predajni v areáli Carrefour v Bratislave-Petržalke oproti predajniam v centre,“ povedal Ján Tomáš, obchodný riaditeľ firmy NAY, ktorá obchoduje s elektronikou. Vďaka novej predajni boli podľa Tomáša celkové predvianočné tržby v NAY asi o 15 percent vyššie ako v minulom roku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaké skúsenosti má aj firma Kenvelo obchodujúca s odevmi. „Oproti minulému roku sme zaznamenali pokles tržieb v centre Bratislavy. Veľa zákazníkov nás však navštívilo v novej predajni v obchodnom centre Polus,“ uviedol nemenovaný manažér spoločnosti Kenvelo.

Na silný rozmach hypermarketov sa na druhej strane sťažujú malí obchodníci, ktorí môžu len ťažko konkurovať nadnárodným obchodným reťazcom. Ponosujú sa však i renomované obchodné siete, ktoré namiesto predaja vo veľkých nákupných centrách zvolili predaj v samostatných predajniach. Príkladom je spoločnosť Billa. Tá síce prevádzkuje veľkoplošnú predajňu v bratislavskej Soravii, v novom megaprojekte Polus ani v petržalskom Carrefoure však predajne nemá.

„Predaj oproti predvianočnému obdobiu minulého roka bol nižší asi o 10 percent. Je to spôsobené nástupom hypermarketov. O chvíľu už budeme mať v Bratislave viac hypermarketov ako trojmiliónová Viedeň,“ tvrdí vedúci pracovník predajne Billa, ktorý si neželá byť menovaný. Podľa neho prieskumy, ale i spotrebitelia, najmä dôchodcovia, hovoria o tom, že v hypermarketoch sa oplatí nakupovať najmä tovar v akciách.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa zistení SME nakupovali slovenskí spotrebitelia tento rok pred Vianocami doslova na poslednú chvíľu. Nákupné centrum Polus zaznamenalo najväčší nával zákazníkov počas dvoch posledných dní pred Štedrým dňom. „Museli sme dokonca predĺžiť otváracie hodiny, otvorené bolo už od siedmej a poslední zákazníci odchádzali o polnoci,“ uviedla marketingová riaditeľka Polusu Jana Ferenčáková.

DANIEL VARGA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 748
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 571
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 597
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 572
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 379
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 097
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 235
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu