Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky

Hypermarkety vytiahli ľudí z centier miest

BRATISLAVA – Vysoké očakávania obchodníkov z nákupných centier na okraji miest sa splnili – nákupné správanie slovenského spotrebiteľa sa mení. Hypermarkety pred Vianocami doslova vytiahli ľudí z mesta.

BRATISLAVA – Vysoké očakávania obchodníkov z nákupných centier na okraji miest sa splnili – nákupné správanie slovenského spotrebiteľa sa mení. Hypermarkety pred Vianocami doslova vytiahli ľudí z mesta.

„Dokazuje to aj vyšší záujem o náš tovar v predajni v areáli Carrefour v Bratislave-Petržalke oproti predajniam v centre,“ povedal Ján Tomáš, obchodný riaditeľ firmy NAY, ktorá obchoduje s elektronikou. Vďaka novej predajni boli podľa Tomáša celkové predvianočné tržby v NAY asi o 15 percent vyššie ako v minulom roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Rovnaké skúsenosti má aj firma Kenvelo obchodujúca s odevmi. „Oproti minulému roku sme zaznamenali pokles tržieb v centre Bratislavy. Veľa zákazníkov nás však navštívilo v novej predajni v obchodnom centre Polus,“ uviedol nemenovaný manažér spoločnosti Kenvelo.

Na silný rozmach hypermarketov sa na druhej strane sťažujú malí obchodníci, ktorí môžu len ťažko konkurovať nadnárodným obchodným reťazcom. Ponosujú sa však i renomované obchodné siete, ktoré namiesto predaja vo veľkých nákupných centrách zvolili predaj v samostatných predajniach. Príkladom je spoločnosť Billa. Tá síce prevádzkuje veľkoplošnú predajňu v bratislavskej Soravii, v novom megaprojekte Polus ani v petržalskom Carrefoure však predajne nemá.

„Predaj oproti predvianočnému obdobiu minulého roka bol nižší asi o 10 percent. Je to spôsobené nástupom hypermarketov. O chvíľu už budeme mať v Bratislave viac hypermarketov ako trojmiliónová Viedeň,“ tvrdí vedúci pracovník predajne Billa, ktorý si neželá byť menovaný. Podľa neho prieskumy, ale i spotrebitelia, najmä dôchodcovia, hovoria o tom, že v hypermarketoch sa oplatí nakupovať najmä tovar v akciách.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa zistení SME nakupovali slovenskí spotrebitelia tento rok pred Vianocami doslova na poslednú chvíľu. Nákupné centrum Polus zaznamenalo najväčší nával zákazníkov počas dvoch posledných dní pred Štedrým dňom. „Museli sme dokonca predĺžiť otváracie hodiny, otvorené bolo už od siedmej a poslední zákazníci odchádzali o polnoci,“ uviedla marketingová riaditeľka Polusu Jana Ferenčáková.

DANIEL VARGA

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  2. Čo zamestná mladého človeka v dobe 4.0?
  3. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  4. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  5. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  2. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  3. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  4. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  5. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  8. 26 years of providing you with essential information
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 22 437
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 814
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 342
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 869
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 834
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 6 676
  7. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 138
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 122
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 983
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 953
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Koaličná kríza. Členovia SaS prichádzajú do prezidentského paláca.

Koaličnú krízu spustil nákup vakcíny Sputnik V. Richard Sulík vyzval na rekonštrukciu Matovičovej vlády. Sledujte aktuálny vývoj minútu po minúte.

3 h
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Už nejde len o facky Sulíkovi

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Uzná Matovič, že dostal krajinu do krízy?

1 h
Lídri koaličných strán.

Vzdávanie sa moci ide proti prirodzenosti strán.

4 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Matovič to predsa len prehnal

Peter Tkačenko

V OĽaNO si vyberú medzi Matovičom a Slovenskom.

26m