Témou EXPO 2005 v Japonsku bude Múdrosť prírody

Od skončenia svetovej výstavy EXPO 2000 v Hannoveri uplynuli 3 roky, záujem svetových metropol o organizovanie svetovej výstavy je stále značný. Zdá sa že napriek skeptickým názorom na budúcnosť podobných podujatí tá budúca bude opäť veľkolepá. EXPO ...

Od skončenia svetovej výstavy EXPO 2000 v Hannoveri uplynuli 3 roky, záujem svetových metropol o organizovanie svetovej výstavy je stále značný. Zdá sa že napriek skeptickým názorom na budúcnosť podobných podujatí tá budúca bude opäť veľkolepá. EXPO 2005 sa bude konať v japonskej prefektúre Aichi od 25. marca do 25. septembra 2005 celkom 185 dní.

Aichi leží v strede Japonska a jej hlavné mesto Nagoja má 2,2 milióna obyvateľov. Sídlia tu svetoznáme japonské firmy ako Toyota, Denso Corp., Brother Industries Ltd., Noritake Co., Makita Corp., Aisin Seiki Co., atď., ale aj zahraničné napr. Mercedes-Benz, Volkswagen-Audi, Rover, Bayer atď. Ekonomické a priemyselné aktivity tejto oblasti predstavujú viac ako 1% svetového HDP a sú porovnateľné

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

s austrálskymi, mexickými a holandskými.

Expo 2005 sa bude rozprestierať na ploche 250 ha v lesnom prostredí. Z toho 80 ha bude určených pre verejné priestranstvá, 70 ha budú tvoriť parky a zelené plochy a zvyšok bude určený pre vzácne druhy rastlín. Pretože EXPO 2005 kladie veľký dôraz na zachovanie životného prostredia bude až 85% z celkovej plochy pokryté zeleňou. Témou je: Múdrosť prírody.

Hlavnou úlohou bude organizovanie rôznych fór, sympózií a stretnutí zameraných na globálne otázky, ktoré znepokojujú ľudstvo. Prostredníctvom najmodernejšieho komunikačného systému umožní EXPO 2005 ľuďom na celom svete zapojiť sa do riešenia otázok súvisiacich so životným prostredím, výživou, kontrolou populácie, energie a ľudských zdrojov. Očakáva sa, že EXPO 2005 navštívi až 15 miliónov návštevníkov. (bp)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 666
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 435
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 351
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 436
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 657
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 950
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 237
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu