Prechádzka po gotických priestoroch Domu U Kamenného zvonu je v týchto dňoch v znamení výletu po dejinách českého výtvarného umenia. Od Jiřího Kolářa, Ladislava Nováka, Milana Dobeša cez Jiřího Balcara, Adrienu Šimotovú, Oldřicha Kulhánka až po Jiřího Anderleho, Karla Nepraša a Jiřího Johna.
Zdanlivo rozmanitú spoločnosť spája papier. Niekoľko desiatok kresieb a grafík pochádza zo zbierky Jana a Medy Mládkových, ktorí v archívoch ukrývajú oveľa viac podobných skvostov. Súčasná výstava sa však pre množstvo exponátov sústreďuje na české povojnové umenie - najmä s dôrazom na šesťdesiate až osemdesiate roky minulého storočia.
„Do výberu sa premieta vyhranený pohľad zberateľky a pritom otvorenosť, s ktorou pristupovala zvlášť k tvorbe každej osobnosti," píše Jiří Machalický. „Kolekcia teda obsahuje rozdielne tendencie a jednotliví autori sa tu prezentujú presvedčivými súbormi."
Meda Mládková vytrvalo a pravidelne navštevovala ateliéry množstva českých umelcov od druhej polovice šesťdesiatych rokov do roku 1984, keď jej úrady zakázali vstup do Československa. So záujmom sledovala, čo sa u nás deje, akým smerom sa vývoj českého umenia uberá, ako sa líši od západoeurópskeho či amerického a čo ho s ním, naopak, spája.
Prechádzka po špičkových príkladoch prác na papieri je spríjemňovaná architektonickou inštaláciou Jiřího Příhodu. Ten vyplnil priechody medzi jednotlivými miestnosťami zmenšenými replikami z papiera, ktoré evokujú stredoveký kameň. Eventuálny náraz hlavou do nich je bezbolestný. Rovnako ako prehliadka prác z papiera. (pet)