Vďačnými obeťami pre reklamný priemysel sú najmä mladí ľudia, tzv. generation next. „Sú to 15- až 20-roční, majú radi kvalitné značkové veci, konfort a stravujú sa vo fast foodoch. Čas radi trávia v nákupných centrách a CD-shopoch,“ vymenúva Marian Timoracký z United Cinsultants. Podľa výskumov práve táto skupina je reklamou najväčšmi ovplyvniteľná a zohľadňuje ju aj pri nákupoch.
Starší spotrebitelia sa orientujú skôr podľa cien. „Typ ‘babky‘ nakupuje len to najnevyhnutnejšie, sleduje reklamné letáky a vyhľadáva zľavy,“ opisuje Timoracký. Nielen akcie, ale aj rôzne spotrebiteľské súťaže upútajú tzv. ‘praktické ženy‘. Tie nakupujú racionálne a premyslene. Svoj ostávajúci príjem potom míňajú na bulvárne časopisy, divadlo a dovolenku pri mori.
Veľké nákupné centrá a hypermarkety by mali najviac profitovať z ‘praktických žien‘, ‘ambicióznych‘ a ‘mladých & šťastných‘, ktorí tam nakupujú najradšej.
Na skupinu ‘miestnych frajerov‘ by sa mali vo svojej reklame orientovať najmä pivovarníci. „Sto percent z nich uviedlo ako svoj obľúbený nápoj pivo,“ tvrdí Timoracký, ale dopĺňa, že ide o skupinu spotrebiteľov, ktorí sú proti reklame imúmni a nakupujú v malých samoobsluhách. (tc)