Každá skupina ľudí má iný vkus

Čo a koľko ľudia nakupujú, závisí od reklamy. Až 44 percent z nich priznáva, že pri nákupoch ich najväčšmi ovplyvňuje dobrý marketing, teda značka, imidž, dizajn a reklama.

Vďačnými obeťami pre reklamný priemysel sú najmä mladí ľudia, tzv. generation next. „Sú to 15- až 20-roční, majú radi kvalitné značkové veci, konfort a stravujú sa vo fast foodoch. Čas radi trávia v nákupných centrách a CD-shopoch,“ vymenúva Marian Timoracký z United Cinsultants. Podľa výskumov práve táto skupina je reklamou najväčšmi ovplyvniteľná a zohľadňuje ju aj pri nákupoch.

Starší spotrebitelia sa orientujú skôr podľa cien. „Typ ‘babky‘ nakupuje len to najnevyhnutnejšie, sleduje reklamné letáky a vyhľadáva zľavy,“ opisuje Timoracký. Nielen akcie, ale aj rôzne spotrebiteľské súťaže upútajú tzv. ‘praktické ženy‘. Tie nakupujú racionálne a premyslene. Svoj ostávajúci príjem potom míňajú na bulvárne časopisy, divadlo a dovolenku pri mori.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veľké nákupné centrá a hypermarkety by mali najviac profitovať z ‘praktických žien‘, ‘ambicióznych‘ a ‘mladých & šťastných‘, ktorí tam nakupujú najradšej.

Na skupinu ‘miestnych frajerov‘ by sa mali vo svojej reklame orientovať najmä pivovarníci. „Sto percent z nich uviedlo ako svoj obľúbený nápoj pivo,“ tvrdí Timoracký, ale dopĺňa, že ide o skupinu spotrebiteľov, ktorí sú proti reklame imúmni a nakupujú v malých samoobsluhách. (tc)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 769
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 609
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 637
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 611
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 341
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 133
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu