Sťažnosti sú výborným motorom v starostlivosti o zákazníkov

Mnohí ľudia u nás vôbec nevedia, čo je to vlastne starostlivosť o zákazníkov, tvrdí hneď na úvod novej publikácie Péče o zákazníky jej autor Aleš Spáčil.

Táto knižka je ďalšou z edície Poradce pro praxi vydavateľstva Grada. „Trh nie je dostatočne široký pre všetkých poskytovateľov produktov a služieb, mnoho firiem sa pohybuje v hyperkonkurenčnom prostredí a nedostatok zákazníkov vedie k poklesu cien. Cenová konkurencia však nie je zmysluplná,“ cituje ďalej Spáčil svetovú autoritu v oblasti marektingu Philipa Kotlera a upozorňuje: Spôsob staarostlivosti o zákazníkov môže byť práve jasnou konkurenčnou výhodou. Ak nie ste trhu prví, vašou šancou je vymyslieť nové spôsoby starostlivosti o zákazníkov. V tejto súvislosti uvádza Spáčil ako príklad spôsob, akým sa japonská Toyota presadila na americkom trhu v silnej konkurencii zavedených značiek ako Cadillac, Mercedes Benz a BMW: Nepokúšala sa súperiť v cenovej oblasti, dodala však výrobok s celým balíkom doplnkových služieb ako bezplatná výmena oleja, dlhé záruky, dodanie náhradného automobilu v prípade nedostupnosti vlastného a podobne. A práve týmto balíkom služieb presvedčila zákazníkov, že si kupujú väčšiu hodnotu. V jednotlivých kapitolách sa knižka venuje všetkým prvkom procesu nákup-predaj. Postupne vyratúva nielen všetky základné princípy starostlivosti o zákazníka, ale upozorňuje aj na to, že je skutočne potrebné poznať zákazníkov a ich očakávania. Ďalej rozoberá úlohu zamestnancov v starostlivosti o zákazníkov, možnosti rozvoja týchto ich vlastností, ale aj dôležitosť firemnej vízie. Hovorí napríklad aj o roli vedúceho v tomto procese, o štandardných službách a neštandardných prístupoch, o tom, ako merať zákaznícke skúsenosti. Veľmi zaujímavá je kapitola o sťažnostiach – tie sú podľa autora zdrojom cenných informácií pre podnikateľa: „Ak veríme štatistikám, tak na desať nespokojných zákazníkov sa nájde jeden, ktorý otvorene vyjadrí svoju nespokojnosť,“ píše Spáčil a dodáva: „Je to vlastne najlacnejšia poradenská služba, pretože zákazník nám zadarmo povie, čo robíme zle.“

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 982
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 967
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 329
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 951
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 545
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 425
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 105
  8. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 1 566
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu