18. nov 2003 o 0:00
Sťažnosti sú výborným motorom v starostlivosti o zákazníkov
Mnohí ľudia u nás vôbec nevedia, čo je to vlastne starostlivosť o zákazníkov, tvrdí hneď na úvod novej publikácie Péče o zákazníky jej autor Aleš Spáčil.
Táto knižka je ďalšou z edície Poradce pro praxi vydavateľstva Grada. „Trh nie je dostatočne široký pre všetkých poskytovateľov produktov a služieb, mnoho firiem sa pohybuje v hyperkonkurenčnom prostredí a nedostatok zákazníkov vedie k poklesu cien. Cenová konkurencia však nie je zmysluplná,“ cituje ďalej Spáčil svetovú autoritu v oblasti marektingu Philipa Kotlera a upozorňuje: Spôsob staarostlivosti o zákazníkov môže byť práve jasnou konkurenčnou výhodou. Ak nie ste trhu prví, vašou šancou je vymyslieť nové spôsoby starostlivosti o zákazníkov. V tejto súvislosti uvádza Spáčil ako príklad spôsob, akým sa japonská Toyota presadila na americkom trhu v silnej konkurencii zavedených značiek ako Cadillac, Mercedes Benz a BMW: Nepokúšala sa súperiť v cenovej oblasti, dodala však výrobok s celým balíkom doplnkových služieb ako bezplatná výmena oleja, dlhé záruky, dodanie náhradného automobilu v prípade nedostupnosti vlastného a podobne. A práve týmto balíkom služieb presvedčila zákazníkov, že si kupujú väčšiu hodnotu. V jednotlivých kapitolách sa knižka venuje všetkým prvkom procesu nákup-predaj. Postupne vyratúva nielen všetky základné princípy starostlivosti o zákazníka, ale upozorňuje aj na to, že je skutočne potrebné poznať zákazníkov a ich očakávania. Ďalej rozoberá úlohu zamestnancov v starostlivosti o zákazníkov, možnosti rozvoja týchto ich vlastností, ale aj dôležitosť firemnej vízie. Hovorí napríklad aj o roli vedúceho v tomto procese, o štandardných službách a neštandardných prístupoch, o tom, ako merať zákaznícke skúsenosti. Veľmi zaujímavá je kapitola o sťažnostiach – tie sú podľa autora zdrojom cenných informácií pre podnikateľa: „Ak veríme štatistikám, tak na desať nespokojných zákazníkov sa nájde jeden, ktorý otvorene vyjadrí svoju nespokojnosť,“ píše Spáčil a dodáva: „Je to vlastne najlacnejšia poradenská služba, pretože zákazník nám zadarmo povie, čo robíme zle.“Autor: gal
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
-
CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
-
Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
-
Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
-
Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
-
Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
-
Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
-
Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
-
The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
-
ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
-
Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
- Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
- Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
- Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
- CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
- Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
- V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
- Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
- Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
- Probiotiká nie sú len na trávenie
- Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
- Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 982
- V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 967
- Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 329
- CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 951
- Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 545
- Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 425
- Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 105
- Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 1 566
- Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 504
- Probiotiká nie sú len na trávenie 1 076