
FOTO ARCHÍV TASR
Obe televízie tvrdia, že Markíza neodpovedala na ich poslednú výzvu z minulého týždňa, aby do siedmich dní pripojila podpis k zmluve o budúcej zmluve medzi PMT a výskumnou spoločnosťou TNS SK, ktorá je kľúčová na spustenie presného elektronického merania sledovanosti.
Nová spoločnosť príde s projektom, ktorý pobeží súčasne s aktivitami PMT. „Jej zmyslom je zaručiť, že peoplemetrový výskum bude na Slovensku spustený s určitosťou v polovici roku 2004,“ píšu televízie. „Neodchádzame z projektu PMT. Hra na naťahovanie času sa však skončila. Sme pripravení rokovať iba o pevnom časovom harmonograme s právnymi zárukami zo strany Markízy, že spustenie peoplemetrového prieskumu v polovici roku 2004 bude zabezpečené.“
Markíza si napríklad myslí, že STV sa nedostatočne zaručila, že sa k zmluve pripojí. STV tvrdí, že je odhodlaná pripojiť sa ihneď, ako jej to od 1. januára novela zákona umožní. „Stále veríme, že sa podarí v krátkom čase podpísať zmluvu o budúcej zmluve,“ povedal Branoslav Záhradník z STV.
Hovorkyňa Markízy Ivana Semjanová sa včera k vzniku alternatívnej spoločnosti nechcela vyjadriť. Stanovisko vraj poskytne dnes, po zasadnutí PMT, na ktorom sa zúčastnia všetci zainteresovaní.
Od peoplemetrového merania si televízie sľubujú veľa. Dodnes totiž na Slovensku nie sú výsledky sledovanosti jednotlivých relácií, ktoré však majú zásadný vplyv na zisky z reklamy. Konkurenti Markízy predpokladajú, že na presné meranie by najväčšmi doplatila práve Markíza. (hr)