MARTIN ŽIGMUND, otec druháka na ZŠ, Stupava: „Syn sa učí v škole päť hodín denne a doma asi hodinu až hodinu a pol. Časť úloh si robí v družine, časť doma. Na koníčky či záľuby čas nemá. Ani von nestíha chodiť, keď skončí školu, ide do družiny, potom domov, urobí si úlohy a už je sedem hodín, navečeria sa a ide spať. Myslím si, že je toho na také malé dieťa veľa.“
RÓLAND BURGER, otec troch dcér, Bratislava: „Moja sestra učí na katolíckej škole vo Viedni a môžem vám povedať, že tam by učiteľov rozniesli na kopytách, keby poslali domov dieťa bez hotových úloh. Dieťa má doma relaxovať, chodiť na klavír, krúžky, učiť sa vyšívať či preliezať plot. Moje tri dcéry chodia do škôl v Bratislave a úprimne povedané, nechápem, čo chcú z tých detí mať - sú preťažené a učia sa veci, ktoré nevieme ani my dospelí a ani ich nebudú potrebovať. Iba ak by chceli vyhrať Milionára.“
SILVIA RAJECKÁ, matka prváčky na ZŠ, Banská Bystrica: „Dcéra teraz začala chodiť do školy, vyučovanie jej trvá päť až šesť hodín denne. Podľa mňa má úloh viac ako dosť a aj mňa obmedzujú. O piatej príchod domov, chvíľa na vyloženie nákupu a navarenie večere a už sedíme nad úlohami. Domácnosti ani mladšej dcére sa nestíham venovať, a ešte mi nedávno učiteľka napísala, že s ňou mám viac čítať. Ale prečo mám robiť to, čo by sa malo robiť v škole? Ja predsa učiteľke nekážem, aby dieťaťu oprala ponožky, keď to nestihnem.“
JOLANA JURČOVÁ, matka prváka, šiestaka a siedmaka: „Starší synovia sa už pripravujú sami, s manželom ich len preskúšame z predmetov, o ktorých vieme, že by im mohli robiť problémy. Máme aj prváčika a chvíle nad úlohami sú pre mňa dôležité. Vidím, ako každý deň napreduje a môžem ho aj jednoduchšie usmerniť: poradiť ako nahnúť ruku, či kedy skúsiť oblúčik zahnúť. Učiteľka sa predsa len musí venovať viacerým deťom. Myslím si, že domáca príprava by mala byť za každých okolností. Vždy sa nájde predmet alebo oblasť, s ktorou má dieťa väčšie či menšie problémy. A vedieť si to priznať a prinútiť sa sadnúť si k onej učebnici, je dôležité aj pre jeho ďalšie štúdium.“ (sr)