Začalo sa uvedením úplne novej Primery, po ktorej budú nasledovať
premiéry automobilov - konceptov mm.e a Crossbow. Tieto koncepty
naznačujú vývoj budúcej produkcie Nissanu a tiež použitie dizajnových
štylistických prvkov.
Primera vo verzii 5-dverový hatchback mala vo Frankfurte svoju svetovú premiéru po boku verzií Sedan a Wagon, predstavených v Japonsku v januári 2001. Novú generáciu Primery sprevádzali koncepty mm.e a Crossbow. Tie predstavujú budúci obraz Nissanu v dvoch segmentoch, v ktorých je Nissan silný: malé automobily a terénne vozidlá 4x4.
PRIMERA
Prvýkrát koncept Primery (nadväzujúci na projekt Fusion) predstavený v októbri minulého roka na parížskom autosalóne. Predstavenie sériovej verzie novej generácie Primery v Európe znamená významný krok vpred. Primera, navrhnutá v Európe a vyrábaná vo Veľkej Británii, bude charakteristická hypermoderným štýlom exteriéru. Všetky verzie sa budú vyrábať vo výrobnom závode Nissanu v Sunderlande.
Návrhári Nissanu zachovali v sériovej verzii novej generácie Primery profil línie konceptu Primery predstavenej na parížskom autosalóne minulý rok v októbri. Tento inovatívny prístup je zameraný na odklon sa od tradičného, „trojpriestorového“ prístupu typického pre sedan. Interiér si tiež zachoval vzhľad originálneho konceptu. Prístrojová doska s centrálne umiestnenými ukazovateľmi je potiahnutá materiálmi vysokej kvality, kombinovanými s kovovými časťami. Prístrojový panel je spojený s veľkou grafickou stredovou obrazovkou. Toto rozmiestnenie je výsledkom rozsiahleho výskumu o optimalizácii pôsobenia medzi človekom a strojom pomocou inteligentného usporiadania prvkov. Tento unikátny prístup umožňuje, aby ovládače audio súpravy, informačné a komunikačné systémy, navigácia a klimatizácia boli zahrnuté do jedného elektronicky riadeného panela s ovládacími prvkami. Všetky informácie sú znázornené na obrazovke. Táto sedempalcová obrazovka slúži aj na zobrazenie zadnej časti vozidla z kamery namontovanej nad zadnou poznávacou značkou. Kamera sa automaticky aktivuje pri zaradení spiatočky. Súbor vyspelej technológie je rozšírený aj o tempomat - po prvýkrát v tomto segmente. Táto inteligentná verzia tempomatu využíva laserový radarový záznam na zabezpečenie optimálnej vzdialenosti od auta idúceho vpredu, čím sa jazda stáva bezpečnejšou a uvoľnenejšou.
Inžinieri v Nissane si na dynamické vlastnosti novej generácie Primery stanovili vysokú latku. Celkovým zavesením náprav multi-link v kombinácii s tuhším podvozkom si uchováva Primera tradičné najvyššie postavenie v presnosti riadenia vo svojej triede, zatiaľ čo sa podstatne zvýšil jazdný komfort. Dynamický balík je okrem toho doplnený o elektronický program stability (ESP) na zaručenie bezpečnosti a stability aj v tých najextrémnejších pod-mienkach. (r)