ný lízing, ako to je v leteckých spoločnostiach zvykom,“ povedal Marek Reviľák, hovorca aeroliniek.
Predávané tupolevy získal národný letecký prepravca v roku 1998 deblokáciami časti ruského dlhu. Po vstupe Slovenska do Európskej únie by však už nemohli lietať, keďže ich motory nespĺňajú environmentálne kritériá únie - sú príliš hlučné. Aj prevádzka tupolevov je drahšia, ako pri lietadlách Boeing 737.
Slovenské aerolínie vo svojom novom biznis pláne plánujú postupne zvyšovať pravidelnú leteckú prepravu. Koncom októbra aerolinky otvárajú pravidelné lety z Bratislavy do Bruselu a rozšíria frekvenciu letov do Moskvy na štyrikrát v týždni, s priamymi pripojeniami pre cestujúcich ďalej do Ázie.
Predstavitelia aeroliniek v súčasnosti rokujú so zahraničnými leteckými spoločnosťami a obchodnými partnermi o otvorení ďalších pravidelných liniek z Bratislavy do európskych a blízkovýchodných destinácií. „Vzhľadom na obchodné tajomstvo, však nemôžeme ešte zverejniť, o aké destinácie pôjde,“ dodal Reviľák.
(tv)