
FOTO - ČTK/AP
Zlý začiatok - dobrý koniec, dalo by sa povedať o účinkovaní obhajcu titulu majstra sveta Michaela Schumachera v tohtoročnom šampionáte. V úvodných pretekoch v Austrálii, Malajzii a Brazílii narobil chýb ako inokedy za celú sezónu a za lídrom MS Kimim Räikkönenom (24 b.) strácal na šiestom mieste už 16 bodov. Keď Ferrari nasadilo do šampionátu nový model monopostu F2003 GA, situácia sa začala meniť. V polovici majstrovstiev sveta, po pretekoch v Kanade, sa už Michael dostal na čelo a do hry o titul vstúpil aj Kolumbijčan Juan Pablo Montoya na vozidle BMW-Williams. M. Schumacher však odrazil nápor nastupujúcej generácie pilotov a odmenou mu je ďalší zo série jeho rekordov vo formule 1. Šesť titulov majstra sveta môže znieť súčasným jazdcom v kráľovskej motoristickej súťaži ako science fiction.
„Bol to bláznivý deň a jedny z najťažších pretekov, aké som jazdil,“ vravela žijúca legenda o nedeľňajšej veľkej cene. Po pretekoch v Suzuke mal Schumacher všetkého plné zuby: „Som prázdny, vyčerpaný, no pyšný na to, čo sme ako tím dokázali.“ Stajňa Ferrari triumfovala v Pohári konštruktérov piaty raz za sebou, M. Schumacher vybojoval pre tím z Maranella štvrtý jazdecký titul v sérii.
V poslednej VC Japonska prekonal obhajca titulu dva kritické momenty: v siedmom kole mal v pravotočivej zákrute kolíziu s domácim pilotom Takumom Satom na BAR-e a v 41. kole sa dostalo jeho auto do kontaktu s monopostom Williams jeho brata Ralfa.
„Sato mi pred nájazdom do zákruty uvoľnil miesto a myslel som si, že ma púšťa pred seba. On však zrazu zavrel dvere a ja som už nestačil zabrzdiť,“ predostrel Michael svoj pohľad na dramatickú situáciu, pri ktorej sa poškodil predný spojler jeho vozidla. Našťastie, mohol pokračovať v jazde a mechanici v depe „nos“ rýchlo vymenili. „Nebol to pre Michaela vhodný okamih na predbiehanie. Ja som si stále držal svoju stopu,“ bránil sa Sato.
Ralf Schumacher jazdil v druhej časti pretekov nezvyčajne agresívne, chcel sa dostať na 9. miesto pred staršieho brata. Pri jednom manévri, keď sa pred zákrutou dymilo z bŕzd ako z komína, ho takmer „odstrelil“ z trate. Po kontakte oboch vozidiel si to však odniesol iba predný spojler Ralfovho auta.
Michael Schumacher odolal všetkým súperom a asi ich nepotešil vyhlásením, že ani po šiestom titule neuvažuje s ukončením kariéry: „Mám stále chuť vyhrávať a verím, že v novej sezóne budem mať k dispozícii ešte kvalitnejšie auto.“ Zmluva s Ferrari platí do konca sezóny 2006.