BRATISLAVA – Vladimírovi Železnému, generálnemu riaditeľovi TV Nova, sa cez TV Global podarilo preniknúť na slovenský mediálny trh. „Sme pripravení konkurovať existujúcim televíziám, aj Markíze,“ hovorí Železného zástupca na Slovensku Richard Rybníček.
Zmluvu o majetkovom vstupe do Mac TV, ktorá prevádzkuje TV Global, podpísali spoločnosti Česká produkčná invest a Horizont Slovakia v nedeľu. Spoločnosť Česká produkčná invest je stopercentnou dcérskou spoločnosťou Českej produkčnej 2000, ktorá je v ČR najvýznamnejším obchodným partnerom CET 21. „V tejto chvíli máme podpísané dve zmluvy v objeme 70 percent,“ povedal právny zástupca tejto spoločnosti Zdeňek Milý. Majetkový vstup do televízie musí ešte potvrdiť licenčná rada. Ak tak urobí, Česká produkční by mala mať vyše 70-percentný podiel v Mac TV, ktorá prevádzkuje TV Global. Železného spoločnosť sľubuje v Global TV preinvestovať okolo 350 miliónov českých korún.
Podľa Rybníčka regionálny charakter TV Global sa vstupom Železného spoločnosti nezmení, ale „skvalitní sa program a posilnia sa zábavné a kultúrne programy, ako aj spravodajstvo“. Podľa neho nehrozí ani vytvorenie kópie komerčnej televízie TV Nova na Slovensku. „Vladimír Železný podporuje regionálny charakter tejto televízie, v tom je podľa neho jej jedinečnosť.“ Niektoré programy, hlavne zábavné a publicistické, sa však budú vyrábať spoločne s TV Nova.
Slovenský mediálny trh je síce už v súčasnosti preplnený, ale spoločnosť sa neúspechu nebojí. „Vstupujeme do silného konkurenčného prostredia, kde sa treba o televízneho diváka pobiť. Keby sme vedeli, že to nemá zmysel, nevstúpili by sme sem,“ povedal Rybníček. Cieľom TV Global je získať v priebehu roka, roka a pol 15-percentný podiel na reklamnom trhu.
MIRKA HOROBOVÁ