Televízie začali Európanov pripravovať na euro

BRUSEL - Verejnoprávne a súkromné televízie 12 krajín eurozóny zaradili včera do vysielania prvý z piatich reklamných spotov zoznamujúcich občanov s okolnosťami príchodu eurových mincí a bankoviek od 1. januára budúceho roka. Niekoľkominútové úsmevné ...

BRUSEL - Verejnoprávne a súkromné televízie 12 krajín eurozóny zaradili včera do vysielania prvý z piatich reklamných spotov zoznamujúcich občanov s okolnosťami príchodu eurových mincí a bankoviek od 1. januára budúceho roka. Niekoľkominútové úsmevné zábery zo života obyčajných ľudí podfarbuje dynamická hudba, potom sa objavia bankovky a mince novej meny a zaznie pár slov o ich význame. Ďalšie reklamy budú zamerané na bezpečnostné znaky bankoviek a okolnosti prechodu z doterajších mien na euro.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kampaň pripravovala dva roky francúzska agentúra Publicis a bude rovnaká vo všetkých 12 krajinách. Od októbra na ňu nadviaže kampaň v dennej tlači a týždenníkoch, ktorá bude tiež centrálne koordinovaná. Do schránok bude doručených 200 miliónov brožúr, vysvetľujúcich čo prinesie táto zmena a ako sa správať. Jedným z hlavných cieľov kampane je, aby sa ľudia s bankovkami čím skôr zoznámili a dokázali rozpoznať ich bezpečnostné prvky.

SkryťVypnúť reklamu

Európska komisia uvoľnila na informačnú kampaň 32 miliónov eur, z toho jeden milión pre krajiny mimo eurozóny, predovšetkým v kandidátskych krajinách. Tvorcovia reklám sa priznali, že bolo veľmi ťažké vymyslieť také filmové spoty a reklamy, ktoré oslovia ľudí vo všetkých krajinách. „Vzťah k peniazom je veľmi odlišný na juhu a na severe, závisí od mentality ľudí, kultúry a náboženského cítenia,“ vysvetľuje Jan van der Veken, hovorca Publicis v Belgicku. Podľa posledného prieskumu Eurobarometra si 53 percent obyvateľov eurozóny myslí, že sú už teraz „dobre informovaní“ o príchode eura a 73 percent vie, že zmena nastane 1. januára 2002. Najväčšie starosti ľuďom ale nerobí samotný prechod, ale zdražovanie - obávajú sa, že ho obchodníci využijú na zaokrúhľovie cien smerom hore. Európska komisia už vyzvala úrady, aby spolupracovali s organizáciami spotrebiteľov a nahlas kritizovali všetky takého prípady. „Takýto obchodníci by mali mať strach, že u nich ľudia prestanú nakupovať,“ povedal minulý týždeň komisár pre financie Pedro Solbes. Vyzval štáty, aby už teraz začali uvádzať ceny v oboch menách, aby sa ľudia naučili prepočítavať na eurá a zapamätať si cenu, ktorú potom bude ťažšie zdvihnúť. EK zároveň vyzýva organizácie spotrebiteľov a maloobchodu, aby uzatvárali dohody o stabilite cien.

SkryťVypnúť reklamu

(čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 737
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 549
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 550
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 548
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 413
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 074
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 215
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu