BRATISLAVA - Problémy s vodnými rastlinami, ktoré sa počas horúceho leta nebývalo premnožili nielen na Zelenej vode pri Novom Mieste nad Váhom, ale aj na Zlatých pieskoch, opäť na Slovensku oživili niekoľkoročnú diskusiu o absentujúcej regulárnej dráhe pre rýchlostných kanoistov. Vedenie Slovenského zväzu rýchlostnej kanoistiky (SZRK) už prestalo veriť odvážnym a dnes už nereálnym plánom o megalomanských stavbách v Petržalke, Jarovciach, Rusovciach či na Zelenej vode. „Ak by som mal dnes voliť medzi Zlatými pieskami a Zemníkom pri Jarovciach, vždy by som sa rozhodol pre Zlaté piesky. Napokon Zlaté piesky budú v tomto porovnaní pre mňa favoritom č. 1 ešte veľmi dlho,“ zdôraznil svoj výber Jaroslav Ostrčil, riaditeľ rozlúčkových pretekov a majstrovstiev SR veteránov v rýchlostnej kanoistike.
„Po dokončení diaľnice je teraz na Zlaté piesky výborné spojenie. Je tam dostatok parkovacích miest nielen pre autá, ale aj pre autobusy. Na Zlatých pieskoch sú v prevádzke bufety rýchleho občerstvenia. Funguje tu reštaurácia, sprchy, celé hygienické zázemie, kultúrne prostredie. Jediným nedostatkom celého areálu Zlaté piesky je neregulárna, iba 950-metrová dráha. Po obvode jazera sa síce dá urobiť okruh dlhý aj dva či dva a polkilometrový, ale iba na domáce preteky. Pre absentujúcu dráhu nemôžeme na Zlatých pieskoch robiť špičkové medzinárodné preteky,“ pokračoval Ostrčil.
Ako funkcionár KRK Vinohrady ďalej uviedol, na Zemník pri Jarovciach je v súčasnosti veľmi zlý prístup. Nie sú tam nijaké pevné cesty, nijaké inžinierske siete. Parkovať sa tam nedá, autobusy sa dnes na Zemník nedostanú. Po existujúcej poľnej ceste je ťažký prístup aj pre osobné autá. Na Zemníku chýbajú bufety, hygienické zariadenia, umyvárne, sprchy. „Jedinou devízou areálu je trať. Už teraz spĺňa prísne medzinárodné kritériá. Ale to je úplne všetko, čo hovorí v prospech Zemníka. Všetko ostatné treba v okolí vybudovať, postaviť, zariadiť,“ povedal na margo budúceho areálu na rýchlostnú kanoistiku dlhoročný funkcionár SZRK.
(tasr)