sa už vo vašom okolí, že menej schopný a menej odborne zdatný človek preskočil v hierarchii svojho odborne zdatnejšieho kolegu? Všimli ste si, že na miesta vedúcich postupujú spravidla ľudia verbálne zdatnejší ako ich okolie? Profesionálny úspech totiž nie je iba záležitosťou odbornej prípravy a kvalifikácie, ale aj zručnosťami v oblasti zaobchádzania s ľuďmi a riadenia pracovných skupín a tímov. Preto aj renomované firmy venujú stále viac pozornosti vzdelávaniu a tréningom manažérov aj zamestnancov v oblasti praktickej psychológie jednania. „S praktickým výcvikom týchto zručností by sa malo začínať najneskôr na univerzitách,“ tvrdí autor knižky Jaroslav Štěpaník.
Kniha Umění jednat s lidmi vám preto prináša v dvanástich kapitolách súhrn užitočných informácií: od sebapoznania a sebahodnotenia (ako sa vidíte vy sám) sa dostanete k psychologickým testom a ohodnotíte sa jeho prostredníctvom, aby ste sa dostali k tretiemu prameňu – teda k tomu, ako vás vidia iní.
Knižka zdôrazňuje aj potrebu samostatnosti a pozitívneho myslenia. Dáva vám tiež rady, ktoré môžete využiť pri uvedomelej tvorbe vlastného imidžu. K neodmysliteľným vlastnostiam dobrého šéfa, ale aj človeka, ktorý úspešne a bez veľkých komplikácií prechádza životom je aj znalosť druhých ľudí a ich pováh. Aj v tejto oblasti vám knižka podáva celý rad typov a rád. A nakoniec prináša kapitoly z oblasti rétorických a prezentačných zručností aj o reči tela, ktorá by sa pri dobrom tréningu mohla stať tiež vašou silnou zbraňou.
Autor: gal