BRATISLAVA – To, že je tu nejaká informačná kampaň a vstupe Slovenska do Európskej únie, mnohí ani nezaregistrovali. Kampaň oficiálne odštartovala začiatkom septembra a vláda na ňu vyčlenila 130 miliónov.
Podľa materiálu, ktorý Pál Csáky pripravil (Informačné aktivity vlády), do konca roka na výrobu troch relácií v STV pôjdu 3 milióny, do rozhlasu na výrobu štyroch relácií 2 milióny. Do súkromných médií pôjde na vysielanie relácií spolu 11 miliónov a mali by mať charakter diskusií či súťaží.
V piatich najčítanejších denníkoch (Nový Čas, SME, Pravda, Új Szó, Nový deň) vyjdú do konca roka tri tematické prílohy. Vzhľadom na časovú tieseň prebehlo výberové konanie dodávateľa príloh bez zverejnenia.
V spolupráci so zmluvným partnerom boli vytlačené publikácie Regionálna politika a do tlače sú pripravené brožúry. Kto je dodávateľom denníkových príloh a brožúr ,Csákyho hovorca Martin Urmanič v piatok povedať nevedel, bol na služobnej ceste s Csákym.
Podľa vestníka pre Verejné obstarávanie zákazku na dodávku tlačiarenských služieb pre úrad vlády približne za 2,4 milióna korún získala spoločnosť Novart.
Úrad vlády zriadi aj novú internetovú stránku. Jednu už v minulosti mal, ale Najvyšší kontrolný úrad zistil, že 8 miliónov, ktoré na ňu išli, boli použité v rozpore so zákonom a informácie na webstránke boli neúplné a neaktuálne.
NKÚ Úradu vlády pred časom vyčítal, že neuplatnil sankcie za nedodržanie zmluvných podmienok a hneď neodstúpil od zmluvy. „Zmluvu so spoločnosťou Media In podpísali Csákyho predchodcovia. Keď táto agenda prešla na Csákyho, tak ju okamžite vypovedal,“ povedal Urmanič. (hr)