Policajti, tak ako ostatní, musia dodržiavať pravidlá. Existuje napríklad Etický kódex príslušníka policajného zboru, ktorý má deväť bodov. Okrem iného hovorí aj to, že policajt musí pri vyjadrovaní svojich názorov na verejnosti vystupovať nestranne a zdržanlivo. Musí byť vľúdny, taktný a ohľaduplný voči všetkým osobám bez rozdielu. Nesmie zneužiť svoju príslušnosť k polícii na získanie výhod.
Niekedy sa však policajt nespráva tak, ako by mal. „Nedávno manželke do zaparkovaného auta nabúralo auto. Bol som nahnevaný, lebo na jeho aute nebola žiadna škoda, na manželkinom však takmer za 40 000 korún,“ hovorí Branislav Madlo z Bratislavy. Keď po hodine a pol čakania prišiel na miesto nehody policajt a opýtal sa, kto nehodu spôsobil, pán Madlo vybuchol. „Mali sme po krk čakania, ale keď policajt videl, že zvyšujem na vinníka hlas, vyriešil to tak, že nastúpil do auta a odišiel. O päť minút sa vrátil, stiahol okienko a zakričal na mňa: Tak čo, už ste sa upokojili?!“
Ak sa vám stane, že policajt sa k vám nespráva taktne, situáciu nerieši tak, ako by mal, či sa k vám správa agresívne, môžete kedykoľvek zavolať na policajnú linku dôvery. Na nej je vám k dispozícii príslušník policajného zboru, ktorému nahlásite, čo sa vám nezdá v poriadku.
Policajná linka dôvery má číslo: 55 57 11 10