Bratislava 18. septembra (TASR) - Víťazkou 4. ročníka detskej súťaže v kreslení pod názvom Pohľad detí na vstup Slovenska do Európskej únie, sa na 2. stupni základných škôl stala Silvia Paulíková zo Špeciálnej základnej školy vo Zvolene. Na 1. stupni ZŠ obsadili najvyššiu priečku Dominika Lesňáková a Barbora Javorská zo ZŠ v Spišskom Štvrtku.
Zvýšenú pozornosť zo strany vlády pre víťazné školy prisľúbil v tejto neľahkej situácii vyhlasovateľ súťaže vicepremiér Pál Csáky, ktorý dnes privítal víťazky v sprievode učiteľov i rodičov v Zrkadlovej sieni Úradu vlády SR v Bratislave. "Je to nielen pozitívna prezentácia školy, ale i dobrej témy," dodal Csáky, ktorý víťazkám okrem žltej ruže a diplomu odovzdal i horský bicykel. Víťazné školy si z Úradu vlády SR odnesú osobný počítač.
Kométu letiacu zimnou krajinou s postavičkami - zástavami členských štátov EÚ na chvoste, ktorá sa stane podkladom pre jeden z komunikačných nástrojov eurokampane - tričká, nakreslila za pol druha mesiaca 16-ročná žiačka špeciálnej školy. Silvia, ktorá sa z víťazstva veľmi teší, si maľuje aj pri pozeraní televízie. Podľa jej učiteľa Antona Kržeka patrí k výrazným talentom, čo potvrdzujú aj víťazstvá v ďalších súťažiach. "Silvia má, napriek svojmu postihnutiu bohatú obrazotvornosť, pozoruhodné výtvarné myslenie, ktoré sa prejavuje v originálnej farebnosti a figurálnosti," vyzdvihol pozitíva svojej žiačky Kržek. Pri práci využila viacero techník od fúkania tušom za mokra cez voskovky a fixky.
Dvojica víťaziek na 1. stupni ZŠ Dominika a Barborka vidia úniu ako obrovskú modrú zemeguľu, v ktorej sa držia hviezdičky odeté v trikolórach členských štátov. Dievčatá, ktoré najradšej kreslia zvieratká, bicykel potešil. "Najväčšiu radosť by mi však urobil PlayStation," priznala Barborka, ktorej sa na Úrade vlády veľmi páčilo.
Päťčlenná porota ohodnotila 371 výkresov. Rozhodujúcim kritériom bola nielen výtvarná stránka - ako farebnosť či kompozícia, ale aj originálne stvárnenie témy, špecifikoval kritériá jeden z členov poroty akademický maliar Miroslav Cipár.