ý týždeň som tu kúpila krásnu krkovičku.“ Údená rolka, ktorá je teraz v akcii, sa však nepáči ani jej.
„Kupujem to, čo je v akcii,“ vraví staršia dôchodkyňa v ďalšom hypermarkete. Vie, že drahšie mäso je kvalitnejšie. „Môžem kupovať len to, čo si môžem dovoliť.“ Rovnako hovoria viacerí ďalší zákazníci.
Len zopár mladších zákazníkov tvrdí, že akciám sa vyhýbajú. „Raz som tu kúpil akciové párky. Po uvarení sa takmer rozpadli a chutili hrozne. Mäso asi ani nevideli,“ tvrdí mladý muž v obchode. „Ak by som nemal peniaze, neostávalo by mi nič iné, ako kupovať v akcii.“
Hneď ako je mäso v akcii, okamžite sa zvýši jeho predaj. „Stačí, ak sem dopíšete akcia a že to pôvodne stálo o 20 korún viac ako teraz a pôjde to na dračku,“ tvrdí predavačka v hypermarkete.
Majiteľ mäsiarstva na západnom Slovensku pán Milan tvrdí, že akciové výrobky nemôžu byť kvalitné. Ide väčšinou o zahraničné výrobky, ktoré môžu byť aj niekoľko rokov staré. Reťazce ich vykupujú zo štátnych hmotných rezerv. „Nikto vám nepredá mäso o 30 korún lacnejšie, ako sú náklady na výrobu.“ (pcs)