
Peter Pollág na výstave svojich obrazov do Danubiany.
FOTO SME - ĽUBOŠ PILC
ácia z cestovných spomienok po tejto krajine. V kurátorskej koncepcii Edwina Meulensteena sú v múzeu povedľa veľkoformátových obrazov Petra Pollága inštalované aj fotografie pochádzajúce z Číny od renomovaného amerického fotografa Sidneyho J. Glucka. Vznikla tak zaujímavá konfrontácia dvoch výtvarných médií, ale aj umeleckých a ľudských pohľadov.
Odkiaľ teda pramenia obrázky z Prvého cisára? „Na rozdiel od Afriky sa mi zdalo, že v Číne sa duchovný náboj pretavil do hmoty,“ hovorí Peter Pollág. „V Afrike som mal pocit, že ľudia si tam duchovnú kultúru niesli v sebe. V Číne som ju priam hmatateľne prežíval okolo seba. Bola to pre mňa ďalšia cenná skúsenosť. Chcel som si skonfrontovať svoje knižné predstavy so skutočnosťou, kontaktom s reálnymi ľuďmi. Bol som zvedavý, do akej miery sa to stotožňuje alebo rozchádza. Urobil som si súkromnú sondu a pochopil som, že pohľad ľudí na svet a ich myslenie sú v podstate rovnaké. To iba prostredie okolo seba vnímajú cez svoje okuliare, cez okolnosti, ktoré podmieňujú ich život.“ (pet)