„Neviem, či mi prináleží hodnotiť úroveň českého filmu. Môžem len pripomenúť, že bývajú horšie i lepšie roky. Každá sezóna však určite prináša kvalitné diela – z tých posledných spomeniem napríklad Pupendo Jana Hřebejka, ktorý opäť potvrdil, že divácky úspech môže ísť ruka v ruke s kvalitou snímky. Teším sa aj na Ondříčkov film Jedna ruka netleská a uvidíme, čo prinesie debut Václava Marhoula Mazaný Filip. Spolu s otcom začínam pomaly s nakrúcaním nášho nového filmu Vratné láhve, takže momentálne máme plné ruky práce. Bude to komédia, ale asi sa zaradí medzi horké.“
Pavel STRNAD, producent:
„Z môjho pohľadu nie je situácia príliš ružová. Štátny a verejnoprávny sektor podporuje kinematografické projekty neveľmi výdatnými výnosmi z predaja licencií starších českých filmov, korunovým odvodom z kinodistribúcie a koprodukčnou tvorbou Českej televízie. Tento systém nesie príznaky živelnosti. Na druhej strane sám český trh, kinematografická tradícia, servisný a reklamný audiovizuálny boom umožňujú dnes hovoriť o pomerne úspešnom audiovizuálnom priemysle aj v európskom kontexte a so solídnymi umeleckými a diváckymi úspechmi. Okrem Českej televízie bol najväčším zdrojom na tvorbu nových filmov Štátny fond kinematografie, ktorý uvoľnil za uplynulý rok okolo 60 miliónov českých korún. Zdroje však vysychajú. Budúci rok to má byť opäť menej. Snažíme sa o zmenu zákona, ktorý je už v legislatívnom pláne ministerstva kultúry. Do parlamentu sa však dostane asi až o dva roky.“
Eva HOLUBOVÁ, herečka:
„Ja svoju profesiu rovnomerne rozkladám medzi film a divadlo. Myslím si, že to druhé bolo v miernej prevahe. Český film? Vidím okolo seba množstvo mladých tvorcov, ktorí držia tradíciu a prinášajú nové témy. Svěrák, Hřebejk, Zelenka, Nellis a mnohí ďalší dokazujú, že ľudia na dobré filmy stále chodia. Preto sa neobávam ani budúcnosti.“