* zistiť, čo ponúka konkurencia,
* aby sa nový podnik na trhu ujal, mal by byť niečím originálny (interiér, kuchyňa, služby, hudba),
* zistiť, aký pub by radi navštevovali zákazníci v okolí,
* úspešne viesť podnik môže iba odborník so skúsenosťami,
* spraviť si rozpočet a zvážiť, či na to podnikateľ má,
* nečakať, že bar podnikateľa v prvých mesiacoch či rokoch uživí,
* zákazníkov treba počúvať a vychádzať im v ústrety,
* zamestnať kvalifikovanú obsluhu, neochotní či nekvalifikovaní čašníci môžu odplašiť zákazníkov,
* zabezpečiť, aby obsluha dávala platiacim zákazníkom blok z registračnej pokladnice a nepredávala im načierno alkohol ‘pod rukou‘,
* aby si veľký pub udržal návštevnosť, nemal by zabúdať na tematické večery so živou hudbou či priame prenosy športových podujatí,
* v lete je pre udržanie zákazníkov dôležitá letná terasa.