„Pred desiatimi rokmi sme si všetko museli zabezpečiť. Dnes sa už s pivovarmi dá dohodnúť na reklamnej prevádzke výčapov alebo chladiacich boxov,“ vyjadruje spokojnosť nad ušetrenými peniazmi majiteľ žilinskej pivárne Global.
„Pivárňam dodávame výčapné pulty, chladiace zariadenia, sadu pohárov so značkou nášho piva, podpivníky, obrusy, markízy na terasu, slnečníky alebo svietidlá. Dokopy to všetko môže vyjsť asi do stotisíc korún,“ povedal Peter Švec, hovorca slovenskej pobočky Heinekenu, ktorý vyrába pivá značiek Zlatý Bažant, Corgoň, Gemer či Kelt.
Podobnú marketingovú stratégiu má aj ďalší výrobca piva Topvar. „Ak sa odberateľ zaviaže, že bude od nás odoberať pivo aspoň päť rokov, dodáme mu všetky potrebné zariadenia týkajúce sa predaja piva, teda od výčapu až po reklamné tabule,“ garantuje marketingový riaditeľ Topvaru Jozef Nemec.
Okrem dodávok tovarov zabezpečujú obidva pivovary majiteľom pubov aj servis a opravy pivných zariadení. „S podnikateľmi sme napríklad dohodnutí, že im raz za mesiac prídeme vyčistiť rúrky vo výčape. Táto služba je podľa nás dôležitejšia ako dodávky reklamných predmetov, pretože čistota vnútra výčapu ovplyvňuje kvalitu načapovaného piva,“ vysvetľuje Švec.
O odberateľov reklamných predmetov vraj núdzu nemajú. Tento rok sa napríklad Topvaru prihlásilo asi 120 reštaurácií. „Približne polovica našich zákazníkov sa prihlásila sama, a tú druhú oslovili naši marketingoví pracovníci,“ dodal Nemec z Topvaru.
Dary od výrobcov piva však nemusí získať každý podnik. Zástupcovia pivovaru si najprv prídu bar pozrieť a na základe návštevnosti, lokality, predaja piva a ostatných faktorov sa rozhodnú, či sa im pub oplatí sponzorovať, alebo nie.
Majitelia reštaurácií potvrdili aj sponzorské dodávky v podobe popolníkov či stojanov na cigarety od výrobcov cigariet.
(im, bro)