Zariadiť piváreň môžu pomôcť sponzori

Z celkových nákladov na zriadenie baru si začínajúci podnikateľ môže odpočítať sponzorské dary od pivovarov či tabakových koncernov. Ešte pred pár rokmi to tak nebolo a majitelia pubov si napríklad výčap museli kúpiť z vlastných peňazí.

„Pred desiatimi rokmi sme si všetko museli zabezpečiť. Dnes sa už s pivovarmi dá dohodnúť na reklamnej prevádzke výčapov alebo chladiacich boxov,“ vyjadruje spokojnosť nad ušetrenými peniazmi majiteľ žilinskej pivárne Global.

„Pivárňam dodávame výčapné pulty, chladiace zariadenia, sadu pohárov so značkou nášho piva, podpivníky, obrusy, markízy na terasu, slnečníky alebo svietidlá. Dokopy to všetko môže vyjsť asi do stotisíc korún,“ povedal Peter Švec, hovorca slovenskej pobočky Heinekenu, ktorý vyrába pivá značiek Zlatý Bažant, Corgoň, Gemer či Kelt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podobnú marketingovú stratégiu má aj ďalší výrobca piva Topvar. „Ak sa odberateľ zaviaže, že bude od nás odoberať pivo aspoň päť rokov, dodáme mu všetky potrebné zariadenia týkajúce sa predaja piva, teda od výčapu až po reklamné tabule,“ garantuje marketingový riaditeľ Topvaru Jozef Nemec.

Okrem dodávok tovarov zabezpečujú obidva pivovary majiteľom pubov aj servis a opravy pivných zariadení. „S podnikateľmi sme napríklad dohodnutí, že im raz za mesiac prídeme vyčistiť rúrky vo výčape. Táto služba je podľa nás dôležitejšia ako dodávky reklamných predmetov, pretože čistota vnútra výčapu ovplyvňuje kvalitu načapovaného piva,“ vysvetľuje Švec.

O odberateľov reklamných predmetov vraj núdzu nemajú. Tento rok sa napríklad Topvaru prihlásilo asi 120 reštaurácií. „Približne polovica našich zákazníkov sa prihlásila sama, a tú druhú oslovili naši marketingoví pracovníci,“ dodal Nemec z Topvaru.

SkryťVypnúť reklamu

Dary od výrobcov piva však nemusí získať každý podnik. Zástupcovia pivovaru si najprv prídu bar pozrieť a na základe návštevnosti, lokality, predaja piva a ostatných faktorov sa rozhodnú, či sa im pub oplatí sponzorovať, alebo nie.

Majitelia reštaurácií potvrdili aj sponzorské dodávky v podobe popolníkov či stojanov na cigarety od výrobcov cigariet.

(im, bro)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 666
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 435
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 351
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 436
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 657
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 950
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 237
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu