BRATISLAVA – Slovenská televízia neodvysiela reklamné šoty Úradu vlády proti diskriminácii. Verejnoprávna televízia ako dôvod okrem iného uvádza, že téma je taká vážna a komplexná, že ju nie je možné redukovať do 30-sekundového reklamného šotu.
Projekt kampane o potrebe antidiskriminačného zákona schválila vláda vo februári. Na starosti ju má Pál Csáky a stojí milión korún. Mala pozostávať z bilbordov, vysielania šotu v STV, prípadne aj diskusných relácií.
Šot podľa Jany Kviečinskej, ktorá na Úrade vlády kampaň koordinuje, jednoducho informuje a umeleckými prostriedkami prerozpráva zložitý právnický text z dvoch smerníc Európskej únie. „Za zákazom diskriminácie je pochopenie, že ľudská dôstojnosť je pre všetkých – aj pre ženy, deti, Rómov, mužov, starých ľudí, Vietnamcov, homosexuálov alebo zdravotne postihnutých.“ Všetky tieto skupiny sa postupne v šote objavujú a hovoria: Aj ja som človek. „Deklarujú túžbu všetkých po rovnosti,“ povedala Kviečinská.
Problematiku kampane, ktorá mala odštartovať 1. septembra, otvorilo na posledných koaličných rozhovoroch KDH, ktoré je proti antidiskriminačnému zákonu.
Podľa informácií SME práve pričinením KDH sa na už natlačených bilbordoch prelepovalo logo Úradu vlády. „Je to reakcia na súčasnú politickú situáciu, kde tým, že by tam bol Úrad vlády, nechceme zvýrazniť prípadné spory vo vládnej koalícii,“ povedal Csáky.
(hr)