
V prípade vyrovnania zákruty by Trenčania prišli o kúpaliská aj plaváreň.
TRENČÍN – Finančné prostriedky na štúdiu tretieho variantu modernizácie železničnej trate v Trenčíne pripísali poslanci do rozpočtu na rok 2003. Za štúdiu mesto zaplatí z vlastných prostriedkov 1,2 milióna korún.
Modernizácia železničnej trate pretínajúcej Trenčín rozpútala vlnu nespokojnosti medzi obyvateľmi. Železnice SR chcú trať modernizovať, zaplatili a pripravili dva projekty. Prvý z nich počíta s postavením nového železničného mosta cez Váh a vyrovnaním zákruty. Táto alternatíva by umožnila vlakom dosiahnuť v úseku rýchlosť 140 – 160 km/h. Trenčania by však prišli o kúpaliská, plaváreň, desiatky aj o strechu nad hlavou. Druhý variant ráta s modernizáciou existujúcej trate a zachovaním mosta, tá by však nevyhovovala požadovanej rýchlosti.
Mestské zastupiteľstvo minulý týždeň rozhodlo, že rozvoj železničnej dopravy nenechá v rukách investora. Prostriedky, ktoré vyčlenilo, poputujú na štúdiu obchvatu kopírujúceho diaľnicu na západnom okraji mesta. Štúdia za 1,2 milióna má Trenčínu pomôcť pri rokovaní so železnicami aj o tretej možnosti. „Chceme zistiť, či je táto alternatíva uskutočniteľná, technicky realizovateľná z hľadiska životného prostredia aj právneho,“ tvrdí poslanec Branislav Celler.
Trať, ktorá pretína Trenčín, stane sa po vstupe Slovenska do únie súčasťou európskeho koridoru č. V, na trase Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou. Modernizovať ho chcú, pretože je na európske pomery nevyhovujúci.
Podľa riaditeľky odboru komunikácie a medzinárodných vzťahov ŽSR Kornélie Blaškovej sú železnice o tejto iniciatíve informované. „Vzhľadom na to, že nám neboli predložené relevantné materiály k uvedenej štúdii, nemôžeme sa zodpovedne vyjadriť,“ tvrdí Blašková. Železnice si podľa nej plne uvedomujú fakty, ktoré súvisia s realizovaním projektu a bezprostredne sa týkajú občanov mesta Trenčín. V dialógu s vedením mesta sa pokúšajú nájsť optimálne riešenie situácie. „Ako budúci investor majú však ŽSR na zreteli rešpektovanie parametrov, ktoré sú dané medzinárodnými dohodami o európskych magistrálach,“ dodala.
FOTO SME – DARIUS IVAN