Festival spája grafický dizajn s voľným umením

Zajtra o 17.00 h sa slávnostným otvorením a vyhlásením výsledkov v Divadle Jána Palárika začne piaty ročník medzinárodnej súťažnej prehliadky Trienále plagátu Trnava 2003.


Ouvertúrou Trienále plagátu Trnava 2003 bola výstava poľského autora Lexa Drewinského, člena medzinárodnej poroty, v Poľskom inštitúte v Bratislave. Jej dnešná finisáž o 17.00 h otvára pestrú zmes sprievodných akcií trienále. FOTO SME – PAVOL FUNTÁL


Zajtra o 17.00 h sa slávnostným otvorením a vyhlásením výsledkov v Divadle Jána Palárika začne piaty ročník medzinárodnej súťažnej prehliadky Trienále plagátu Trnava 2003. V dvoch priestoroch hlavného organizátora Galérie Jána Koniarka: v Kopplovom kaštieli a Synagóge – Centre súčasného umenia, ako aj v Dome Spoločnosti Ježišovej sa predstaví 492 autorov zo štyridsiatich krajín, rozdelených do dvoch kategórií (profesionálni grafickí dizajnéri a študenti výtvarných škôl). Premiérovo sa na súťaži zúčastnia autori z Bosny a Hercegoviny, Iránu, Írska a Spojených arabských emirátov, po prvýkrát vystavujú na trienále študenti z Japonska a Číny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Spomedzi vyše 1100 plagátov, ktoré si môžu návštevníci pozrieť až do 23. novembra, vyberie medzinárodná porota laureátov Cien Andyho Warhola v oboch kategóriách. Porotu tvoria Fang Chen (Čína), Lex Drewinski (Nemecko/Poľsko), Finn Nygaard (Dánsko), Radomír Postl (ČR) a Vladislav Rostoka (SR), pričom najlepšej študentskej práci je určená osobitná Cena rektora VŠVU. Bez rozlíšenia kategórií budú udelené ďalšie ocenenia: Cena Slovenského centra dizajnu, Cena primátora mesta Trnava, Cena POSTER-u, Cena predsedu Organizačného výboru TPT a Cena ICOGRADA (Medzinárodnej rady organizácií grafického dizajnu). Osobitne bude udelená Cena diváka, ktorú vyhlásia až 14. novembra.

Súčasťou trienále je rôznorodý sprievodný program. „Myšlienka ozvláštniť podujatie o ďalšie zaujímavosti a vtlačiť mu tak charakter festivalu vznikla počas predošlého trienále, keď sa realizoval cyklus plagátovacích akcií Plocha, ktorých hlavným cieľom bolo prekročiť hranicu medzi grafickým dizajnom a voľným umením,“ hovorí kurátorka trienále Mária Rišková. „Samozrejme, cieľom týchto akcií je aj zvýšiť záujem o samotnú prehliadku, konfrontovať výstavu so súčasnými trendmi v umení i ponúknuť otvorený priestor na odborné diskusie.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 657
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 428
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 324
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 430
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 685
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 944
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu