Súkromné médiá chcú verejnoprávne bez reklamy

BRATISLAVA – Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc žiada v novom zákone úplne vylúčiť reklamu z vysielania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Podľa súkromných vysielateľov by zrušenie reklamy pre verejnoprávne médiá malo

BRATISLAVA – Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc žiada v novom zákone úplne vylúčiť reklamu z vysielania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Podľa súkromných vysielateľov by zrušenie reklamy pre verejnoprávne médiá malo byť zakotvené v nových návrhoch zákonov o STV a SRo, ktorými sa má parlament zaoberať v jeseni.

„Ak poslanci návrh na vylúčenie reklamy nebudú akceptovať, súkromné rádiá a televízie budú žiadať časť peňazí z koncesionárskych poplatkov,“ povedal predseda asociácie Andrej Hryc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Návrh súkromných vysielateľov je podľa Hryca oprávnený a vychádza z princípov duálneho systému elektronického vysielania, ktorý stanovuje rovnosť príležitostí. „STV a SRo však berú všetky koncesionárske poplatky, zarábajú na reklame a k tomu dostávajú aj dotácie od štátu. V porovnaní so súkromnými vysielateľmi sú tak verejnoprávne médiá vo výhode,“ dodal Hryc.

Návrhy nových zákonov o televízii a rozhlase boli ešte pred týždňom na medzirezortnom pripomienkovom konaní. Vyjadrilo sa k nim okolo 40 rôznych organizácií a subjektov. K návrhu zákona o STV vzniesli 80 pripomienok, z ktorých ministerstvo kultúry akceptovalo 35. K rozhlasu bolo predložených 64 pripomienok, ministerstvo akceptovalo 24.

Ustanovenie o vysielaní reklamy pripomienkoval aj Protimonopolný úrad, ktorý navrhol percento vysielania reklám v STV a SRo znížiť. Ministerstvo kultúry navrhuje vláde a parlamentu, aby pripomienky úradu a asociácie neakceptovali.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa platného zákona o vysielaní a retransmisii, časový rozsah reklamy vo vysielaní súkromných médií nesmie presiahnuť 15 percent denného vysielacieho času. Môže sa zvýšiť na 20 percent, ale iba o čas vyhradený telenákupným šotom. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu