Poistný trh pokračuje v raste

BRATISLAVA - Slovenský poistný trh zaznamenal počas prvého polroka tohto roku dynamický rast. Predpísané poistné 23 poisťovní združených v Slovenskej asociácii poisťovní (SAP) vzrástlo oproti rovnakému obdobiu minulého roka o viac ako 20 percent. Podľa ..

BRATISLAVA - Slovenský poistný trh zaznamenal počas prvého polroka tohto roku dynamický rast. Predpísané poistné 23 poisťovní združených v Slovenskej asociácii poisťovní (SAP) vzrástlo oproti rovnakému obdobiu minulého roka o viac ako 20 percent. Podľa prezidenta asociácie Tibora Bôrika pritom podiel členských poisťovní na trhu je viac ako 99 percent. To znamená, že zvyšných päť poisťovní má podiel na trhu ani nie jedno percento.

Predpísané poistné spoločností združených v SAP dosiahlo ku koncu júna 18,4 miliardy korún, čo medziročne predstavuje nárast o 3 miliardy. Na tomto čísle sa 11,5 miliardami podieľalo neživotné poistenie a skoro 7 miliardami životné poistenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tak ako počas predošlých období silnejší rast zaznamenal segment životného poistenia, ktorý oproti rovnakému obdobiu minulého roka vzrástol o viac ako 32 percent. Predpis poistného v neživotnom poistení vzrástol o 15 percent, pričom za tento rast vďačí hlavne približne 30-percentnému nárastu ceny zákonného poistenia motorových vozidiel.

Obchodná produkcia, ktorá odzrkadľuje nábor nových poistných zmlúv, predstavovala u poisťovateľov združených v asociácii počas prvých šiestich mesiacov skoro 5 miliárd korún, čo je o 23 percent (alebo 900 miliónov) viac ako v predošlom roku.

Najväčším poisťovateľom ostáva naďalej Slovenská poisťovňa, ktorá má ešte stále viac ako 50-percentný podiel na trhu. Okrem toho jej patrí aj prvenstvo v oblasti životného aj neživotného poistenia. Druhou najväčšou je Kooperativa poisťovňa, za ktorou nasleduje Amslico AIG Life.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predstaviteľov asociácie počet poisťovní bude v nasledujúcom období v dôsledku fúzií a akvizícií klesať. „Malé subjekty budú musieť spojiť svoje sily,“ povedal Vladimír Rančík, generálny tajomník SAP. Príkladom tohto vývoja je prípad Union poisťovacej, ktorá pred koncom minulého roka kúpila Európsku cestovnú poisťovňu. Príkladom je aj Kooperativa, ktorá zasa získala v tomto roku majoritu v Komunálnej poisťovni a prevzala životné poistky Hasičskej poisťovne.

GABRIEL KÁDASI

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 670
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 452
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 394
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 444
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 624
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 966
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu