prieskumu Taylor Nelsom Sofres Factum. Výsledky vychádzajú z 42 742 rozhovorov v 36 krajinách sveta.
Zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, online najviac nakupujú ľudia vo veku medzi 30 a 40 rokov. Najmenej cez internet nakupujú ľudia mladší ako 20 rokov (sedem percent).
Vo všetkých krajinách, kde sa výskum uskutočnil, použilo internet v poslednom sledovanom mesiaci 31 percent dospelej populácie, 36 percent mužov a 37 percent žien. Najväčší nárast sa zaznamenal v Nemecku (36 percent z 28) a vo Veľkej Británii (34 percent z 27). Nákup plánuje približne 17 percent užívateľov, najviac v Japonsku (41 percent).
Najobľúbenejším tovarom sú knihy (26 percent spotrebiteľov), audio CD (17 percent), oblečenie (13 percent), tovar a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9 percent) a nápoje a pot-raviny (osem percent). (čtk)