Lásky a nenávisti európskeho zákazníka

Priemerný európsky muž navštívi obchodné centrá 25-krát do roka, zatiaľ čo ženy urobia len 22 ciest do obchodného centra. Avšak ženy tam strávia o dvadsať minút dlhší čas než muži. Takéto výsledky vyplývajú z ročného prieskumu spoločnosti Healey & Baker

„Kde ľudia nakupujú“, ktorá zisťovala nákupné zvyklosti u 7000 ľudí v dvanástich európskych krajinách.

Prieskum sleduje, kto chodí nakupovať potraviny a oblečenie, kedy chodí nakupovať, ako sa tam dostane a s kým zvyčajne chodí. Po prvý raz štúdia zahŕňa špeciálnu sekciu zameranú na obchodné centrá. Dr. Yvonne Courtov8, šéfka retailových prieskumov v Healey & Baker, hovorí: „Muži a ženy majú roz-dielny postoj k nakupovaniu. Muži zvlášť obľubujú obchodné centrá, kde dokážu nakúpiť všetko, čo potrebujú na jedinom pos-chodí, zatiaľ čo ženy navštevujú široký záber obchodov, vrátane tých najdrahších.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré z ďalších záverov štúdie:

Pri rozlišovaní národností, platí, že Holanďania navštevujú obchodné centrá oveľa častejšie než ostatné národnosti - 48-krát za rok, v porovnaní s priemernými 23 návštevami. Briti, Francúzi a Švédi navštevujú nákupné centrá oveľa častejšie než priemer. Nie je napokon prekvapujúce, veď tieto krajiny disponujú najviac rozvinutými obchodnými jednotkami.

OBCHODNÉ CENTRÁ

Zatiaľ čo Holanďania navštevujú obchodné centrá častejšie než ostatné národy, Belgičania zasa nie veľmi obľubujú obchodné centrá - robia iba 11 návštev týchto zariadení ročne. Belgičanov a Talianov možno označiť ako tých, ktorí nakupujú podľa ponuky vo výkladoch, resp. sa radi sa po obchodoch potulujú - pre tretinu z nich bolo toto hlavným impulzom a dôvodom ich poslednej návštevy v obchodnom centre. Jedným z najdôležitejších faktorov pri návštevách obchodných centier je „vybavenosť a blízkosť od domu“ pre všetky národy okrem Švédov, Holanďanov a Portugalčanov. Ďalej nasleduje „široká ponuka obchodov“ a „dobrá možnosť parkovania“.

SkryťVypnúť reklamu

NÁKUP POTRAVÍN

Tri štvrtiny nakupujúcich potraviny sú ženy. V Španielsku, Portugalsku a Taliansku je pomer žena - muž dokonca deväť k jednej. Vo Švédsku je situácia vyváženejšia, kde tvoria takmer polovicu nakupujúcich potraviny práve muži.

Hlavným typom predajní frek-ventovaných u nákupcov potravín v rámci Európy sú lokálne predajne blízko domova (52 percent), nasledované supermarketmi v centre mesta (48 %) a supermarketmi na okraji alebo mimo mesta (42 %).

Lokálne predajne sú najčastejším miesto nákupu potravín v Poľsku, Maďarsku, Českej republike, Švédsku a Portugalsku. Supermarkety v centrách miest využívajú hlavne vo Veľkej Británii, Taliansku, Holandsku a Španielsku, mimo centra mesta sú zasa populárne vo Francúzsku a Nemecku.

Trhy obľubujú v Maďarsku, Švédi si zvykli na obchody na benzínových pumpách a Briti majú radi dodávky priamo do domu. Iba jedno percento európskych zákazníkov nakupuje potraviny cez internet.

SkryťVypnúť reklamu

Nakupujúci v strednej Európe chodia na potravinové nákupy oveľa častejšie než nakupujúci inde v Európe. Takmer dve tretiny dopytovaných Poliakov nakupuje potraviny denne. Briti a Fran-cúzi robia nákup potravín najmenej často - to znamená každých štyri alebo päť dní.

Auto je hlavným dopravným prostriedkom pri nakupovaní, využíva ho 53 %. V tomto špeciálne dominuje Francúzsko, kde ho využíva až 74 % a Veľká Británia (73 %). Ďalej nasledujú kupujúci, ktorí chodia do obchodov pešo (30 %), je to viac populárny spôsob než používanie auta v Poľsku, Španielsku, Maďarsku a Českej republike. Štvrtina Holanďanov chodí nakupovať potraviny na bicykli.

Takmer polovica nakupujúcich v Európe zvyčajne neposudzuje krajinu pôvodu potravín, ktoré nakupujú. Avšak ak je možnosť výberu, väčšina nakupujúcich preferuje produkty z domácej produkcie.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina európskych zákazníkov kupuje radšej čerstvé než mrazené potraviny, väčšina tiež preferuje klasicky dopestované ovocie a zeleninu a dve tretiny nechcú kupovať geneticky modifikované. Holanďania sa obávajú geneticky modifikovaných potravín najmenej.

Názory na to, či by mali byť supermarkety otvorené aj v nedeľu, sú rôzne. Česi, Poliaci, Maďari, Taliani, Briti a Švédi uprednostňujú nakupovanie v nedeľu, naopak je to v prípade Holanďanov, Francúzov, Nemcov, Španielov a Belgičanov.

Viac než iné národy Francúzi a Briti považujú nakupovanie potravín za nudné a otravné. To je trochu iróniou, pretože práve tieto dve krajiny majú najviac sofistikovaný potravinový maloobchod v Európe.

NÁKUP OBLEČENIA

Obyvatelia Švédska dominujú v častosti nákupu oblečenia v Európe, ďalej nasledujú Taliani a Briti. Kupujú si totiž oblečenie v priemere raz za týždeň. Česi, Španieli, Portugalci a Maďari si kupujú tento druh tovaru najmenej často.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci Európy majú muži tendenciu nakupovať oblečenie tak často ako ženy. Takmer polovica respondentov zvyčajne chodí nakupovať oblečenie sama.

Poliaci, Maďari a Francúzi si najskôr pozrú na tovare krajinu pôvodu. Všeobecne platí, že európski zákazníci majú pocit, že obchody s konfekciou by mali byť priestrannejšie.

57 percent respondentov má rado, ak im personál dokáže pomôcť. Avšak v Británii a Fran-cúzsku štyria z desiatich nakupu-júcich preferujú nakupovanie osamote. Poliaci a Taliani sú najväčší milovníci značkových vecí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 719
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 516
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 531
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 515
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 479
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 028
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu