PRAHA - Česi postupne upúštajú od nákupov v supermarketoch a malých predajniach. Naopak hypermarkety preferuje až 39 percent ľudí a diskontné predajne 19 percent. Najlepšie sa Čechom nakupuje v hypermarketoch reťazca Globus. Vyplýva to z májovej štúdie Supermarket 2003, ktorú uskutočnili agentúry Incoma Research a Gfk Praha.
Za Globusom najlepšie hodnotia ponuku reťazcov Interspar, Tesco, Hypernova a Carrefour. Najnižšie ceny podľa prieskumu ponúkajú diskonty Penny Market. Za nimi nasleduje Kaufland, Makro, Globus a Plus Diskont.
Obľuba hypermarketov stúpa od roku 1998. Vtedy ich preferovali 2 percentá Čechov. Podobný nárast zaznamenali aj diskonty. V roku ich preferovalo 10 percent Čechov, v súčasnosti až 19 percent.
Naopak supermarkety postupne zaznamenávajú pokles obľúbenosti u zákazníkov. V roku 1998 ich preferovalo 29 percent ľudí, dnes o 10 percent menej.
(sita)