Trhu reklamy vládne Markíza

BRATISLAVA – Televízia Markíza má stále na trhu reklamy najsilnejšie postavenie. Monitoring výdavkov na reklamu za prvý polrok 2003 ukázal, že z peňazí za reklamu, ktoré idú do slovenských televízií, až 76 percent berie Markíza. Riaditelia ostatnýc

BRATISLAVA – Televízia Markíza má stále na trhu reklamy najsilnejšie postavenie. Monitoring výdavkov na reklamu za prvý polrok 2003 ukázal, že z peňazí za reklamu, ktoré idú do slovenských televízií, až 76 percent berie Markíza. Riaditelia ostatných televízií výsledky prieskumu spochybňujú.

Zákazníci podľa monitoringu spoločnosti TNS v médiách dali do reklamy 8,02 miliardy korún, z toho v televíziách 5,7 miliardy. Markíza by teda na reklame mala zarobiť až 4,3 miliardy korún. V skutočnosti bola suma nižšia – TNS vychádzala z cenníkových cien, nebrala do úvahy zľavy, ktoré Markíza poskytuje, či barterové obchody.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Či je odhad blízko, alebo ďaleko od skutočnosti, hovorkyňa televízie Ivana Semjanová prezradiť nechcela. „STS Markíza, ako verejne obchodovateľná spoločnosť na burze, nemôže podávať informácie ekonomického charakteru skôr, než sú zauditované,“ povedala.

Markíza je s výsledkami prieskumu spokojná, ostatné televízie sa na ne pozerajú oveľa kritickejšie. „Monitoring TNS nie je reálny,“ hovorí generálny riaditeľ TA3 Martin Lengyel. V televíznej reklame sa podľa neho určite neotočilo 5,7 miliardy. „Toto číslo môže slúžiť skôr na pobavenie ľudí z branže. Skutočne preinvestované peniaze na trhu za celý rok očakávam niekde nad úrovňou dvoch miliárd korún.“

Šéf Joj Milan Kňažko si myslí, že prieskum má veľmi nízku výpovednú hodnotu. „Neberie do úvahy výmeny reklamného priestoru medzi jednotlivými médiami ani reklamu v rámci mediálnych skupín.“

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ STV Richard Rybníček považuje čísla prieskumu skôr za orientačné. „Navyše do týchto čísel vstupujú aj reklamy tzv. spriatelených a vlastnícky previazaných firiem na základe barterov, čo môže skresľovať situáciu aj o viac ako 25 percent.“

STV zaznamenala istý nárast reklamy. Rybníček chce, aby časom dosiahla štvrtinový podiel na trhu. V boji o podiel z reklamného koláča je verejnoprávna televízia v nevýhode, aj preto, že zákon jej stanovuje nižší limit na reklamný čas a zakazuje program prerušovať reklamou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu