BRATISLAVA - Najväčším zadávateľom reklamy v prvom polroku 2003 sa s viac ako 340 miliónmi korún stal EuroTel. Na druhom mieste sa s 321,3 miliónami umiestnila konkurencia - Orange. Podľa pravidelných výsledkov polročného prieskumu spoločnosti TNS prvú trojku uzatvorili so 197,6 milióna Sk Slovenské telekomunikácie.
Z polročného objemu inzercie v celkovej výške 8,02 miliardy korún investovali monitorovaní zadávatelia reklamy najviac, 71,1 percenta, do televíznej reklamy. Druhým najväčším reklamným nosičom sa s 19 percentami stala tlač. Prvú trojku uzatvorili rádiá so 6,4 percenta. V porovnaní s predchádzajúcim rokom stúpol objem platenej inzercie celkovo o 18,7 percenta.
Najväčší podiel na televíznom reklamnom trhu dosiahla v sledovanom období TV Markíza, ktorá zinkasovala z uvedenej čiastky až 76 percent. Z printových médií dosiahli najlepšie výsledky denník Nový Čas (168,2 milióna korún), Plus 7 dní (130,4 milióna), denník SME (113 miliónov) a denník Pravda (107,9 milióna).
(sita)