mal pri sebe; toto právo sa môže uplatniť priamo na súde.
* Ak sa žiada o vrátenie súm zaplatených dopravcovi, na podanie reklamácie je oprávnený ten, kto sumu zaplatil. V ostatných prípadoch je oprávnený: v pravidelnej preprave osôb cestujúci, v nepravidelnej preprave osôb objednávateľ prepravy.
* Reklamáciu môžete podať písomne aj ústne - v tomto prípade vám však musí dopravca o podaní reklamácie vyhotoviť písomný záznam.
* V reklamácii musíte vymedziť svoje požiadavky a stručne ich zdôvodniť a pripojiť k nim doklady osvedčujúce oprávnenosť nároku a správnosť vami požadovanej sumy, najmä doklad o zaplatení cestovného.
* Svoje práva musíte uplatniť u dopravcu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 6 mesiacov.
* Ak reklamácia nemá všetky potrebné náležitosti potrebné na vybavenie, dopravca vás musí ihneď vyzvať, aby ste tak urobili - máte na to minimálne 8 dní. Ak to urobíte, reklamácia sa považuje za riadne podanú.
* Ak sa zaplatená doprava neuskutoční, je dopravca povinný nahradiť škodu, maximálne však do výšky cestovného.