
V novom závode sa pravdepodobne budú vyrábať autá Hyundai Getz (na snímke). FOTO - ARCHÍV
Kým Poľsko včera zverejnilo zámer prijať zákon o strategických investoroch v snahe utvoriť čo najlepšie podmienky investorovi, Bratislava sa rozhodla taktiku Slovenska tajiť. „Na úrovni ministra sa dohodlo, že o tom nebudeme informovať,“ povedal SME splnomocnenec vlády pre automobilový priemysel Ján Pribula. „Máme veľmi dobré skúsenosti s takýmto postupom. Podarilo sa nám minimálne medializovať veci okolo PSA Peugeot Citroen a bol to úspešný projekt. Myslím si, že takýto postup je dobré zopakovať,“ dodal.
Európsky šéf Hyundai Werner Frey českým Hospodářskym novinám povedal, že automobilka sa rozhodne do šiestich mesiacov. V Česku ide podľa denníka najmä o lokality v blízkosti Ostravy. Aktivitu však vyvíja aj Poľsko. Tamojší námestník ministra hospodárstva Andrzej Szejna agentúre Reuters potvrdil ambíciu Poľska pritiahnuť Hyundai, zvlášť, ako sa PSA rozhodla pre Slovensko a Toyota pre Českú republiku. „Spravíme všetko, čo dokážeme, aby sme pritiahli investíciu Hyundai. Bude to však tvrdý boj,“ vyhlásil Szejna. Aby sa nezopakoval poľský neúspech v prípade PSA a Toyoty, pripravuje Poľsko nový zákon o strategických investíciách. „Zákon dá vláde väčší priestor, aby pri rokovaniach so strategickými investormi mohla vypracovať podmienky šité na mieru,“ dodal.
Podľa Hospodářskych novín má nový závod zamestnávať tisíc ľudí a vyrábať automobily značky Hyundai a Kia v pomere 3:1. Z výrobných liniek pravdepodobne budú vychádzať malé autá Hyundai Getz, ale je možné, že sa firma rozhodne aj pre väčšie vozidlá. (jj, tasr)