CHICAGO – Najväčšia svetová sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia McDonald‘s chce čeliť rastúcej konkurencii zavedením novej služby. V amerických filiálkach začala skúšať samoobslužné terminály.
Na zariadeniach nazývaných kiosky si zákazník sám objedná jedlo prostredníctvom dotykovej obrazovky a potom ho prevezme osobne alebo si ho nechá doniesť. „Ide nám o to, aby naši zákazníci mohli využívať McDonald‘s podľa svojho želania,“ povedal manažér Gene Mitchell agentúre Reuters.
Systém automatov v rôznych variantoch sa už rok testuje v 13 filiálkach na území USA. Expert na výživu Robert Goldin z výskumného inštitútu Technomic považuje jednoduché objednávky a platenie za správnu cestu: „Je to presne to, čo si zákazníci žiadajú.“ Automaty prijímajú hotovosť, ale nevydávajú z nej. Drobné donesie obsluha zákazníkovi spolu s jedlom. Uvažuje sa aj o možnosti platiť kreditnými a bankovými kartami.
Či terminály ušetria náklady, sa ukáže, povedal Mitchell. V každom prípade umožnia prijať viac objednávok a zamestnanci budú mať viac času na prípravu pokrmov. Definitívne rozhodnutie o plošnom zavedení samoobslužných kioskov padne koncom tohto roka.
(tasr)