svetelná signalizácia, alebo závory, závisí od frekvencie a rýchlosti na trati a frekvencie cesty, ktorá cez trať prechádza. Závory sú najmä na hlavných tratiach, obyčajné značky na bočných,“ hovorí predseda Odborového združenia železničiarov Jozef Schmidt. Ručne ovládané závory sa snaží železnica vymieňať za automatické, ale na hromadnú výmenu nemá peniaze.
Na hlavných železničných koridoroch sa v budúcnosti po modernizácii koľajníc počíta so zvýšením rýchlosti vlakov na 160 kilometrov za hodinu. V dedinách, cez ktoré prechádzajú hlavné koridory, sa už hovorí, že priecestia sa zrušia a nahradia ich nadjazdy pre autá. (r)
Počet priecestí cez koľajnice | 2481 | |
Zabezpečené priecestia | 1159 | |
177 | mechanických so závorami (ručná obsluha) | |
538 | automatických so závorami | |
444 | automatických so svetelnou signalizáciou, ale bez závor | |
Nezabezpečené priecestia | 1322 | |
(na priecestie upozorňuje len cestná dopravná značka) |