NEW YORK – Do boja s obezitou sa chce pustiť firma Kraft Foods, najväčší americký výrobca potravín. Konkrétne zmenší porcie hotových jedál a bude uvádzať podrobné informácie o nutričnej hodnote svojich produktov. Potravinárske firmy a reťazce rýchleho stravovania ako McDonald‘s teraz čelia zvýšenej kritike aj žalobám za to, že ponúkajú nezdravé a príliš tučné jedlá. Výskyt obezity medzi dospelými v USA sa od roku 1980 zdvojnásobil a medzi dospievajúcou mládežou vzrástol na trojnásobok.
Kraft, medzi ktorého produkty patria sušienky Oreo alebo tavené syry Velveeta, bude kampaň proti obezite viesť globálne. Zameria sa na výživnú hodnotu produktov, zmenu marketingových praktík, informácie pre spotrebiteľov a verejnú osvetu. Kraft Foods je známa aj na Slovensku, vyrába napríklad čokolády Figaro.
(čtk)