
Michael Schumacher, jazdec tímu Ferrari, skončil síce v nedeľňajšej Veľkej cene Európy v Nürburgringu až piaty, ale po deviatych pretekoch MS zvýšil svoj náskok pred Fínom Kimim Räikkönenom (McLaren) na rozdiel siedmich bodov. Tridsaťštyriročný nemecký pilot ako prvý vo formule 1 prekonal hranicu 1000 bodov. FOTO - REUTERS
Išlo sa 43. kolo nedeľňajšej Veľkej ceny Európy na okruhu Nürburgring, súboj dvojice Michael Schumacher na Ferrari a Juan Pablo Montoya na Williamse o 2. miesto sa vyhrotil na ostrie noža. Pred nimi vpredu bezpečne jazdil za víťazstvom v pretekoch na 60 kôl Ralf Schumacher.
Rýchlejší Kolumbijčan Montoya chcel predbehnúť Schumiho sprava, ale ten ho zablokoval, a tak do pravotočivej zákruty Dunlop vchádzal Juan Pablo z vonkajšej strany, a keďže bol mierne vpredu, majstrovi sveta pripravil „lievik“. Obaja brzdili na poslednú chvíľu, kontakt bol nevyhnutný. Vzápätí po ňom pokračoval len Montoya, kým nemecký pilot sa skĺzol do štrkoviska vedľa trate. Našťastie preňho motor nezhasol. Zadné kolesá sa prešmykovali, M. Schumacher zachoval chladnú hlavu a privolal traťových komisárov. Tí ho vytlačili na trať a mohol pokračovať v pretekoch. Z druhého miesta sa prepadol na šieste, ale nakoniec prešiel cieľom piaty a zachránil aspoň štyri body.
Keďže smoliar Kimi Räikkönen musel na svojom McLarene v 25. kole pre poruchu motora odstúpiť z prvej pozície, zvýšil Schumi svoj náskok na čele majstrovstiev sveta na sedem bodov (58:51). Ktovie, možno práve body po kolízii v Nürburgringu mu v konečnom účtovaní pomôžu k šiestemu titulu majstra sveta.
„Bola to bežná havária, nikto nebol na vine,“ pokojne komentoval situáciu v 43. kole M. Schumacher a dodal. „Montoya mi dal v zákrute málo priestoru, ale ja by som sa na jeho mieste zachoval rovnako. Mal rýchlejšie auto, bol by ma predstihol skôr či neskôr.“ Keď nemecký jazdec rukami privolal na pomoc traťových komisárov, tí bežali k jeho autu ako o život. M. Schumacher je na Nürburgringu ako doma, má tu množstvo fanúšikov. „Keby potreboval našu pomoc Räikkönen, aj jemu by sme ju poskytli rovnako rýchlo,“ dušoval sa jeden z komisárov 22-ročný Marko Kovalak. Potešilo ho, že v ďalšom kole im jazdec Ferrari zamával. „Urobili dobrú prácu,“ ďakoval Michael.
Aj ich zásluhou pokoril vo formule 1 ďalší míľnik - ako prvý prekročil hranicu 1000 bodov. Pre ďalších aktívnych jazdcov je to čosi nepredstaviteľné. M. Schumacher potreboval na dosiahnutie tisícky 189 pretekov. Vychádza mu úžasná efektívnosť 5,3 bodu na jednu veľkú cenu.
Na domácich pretekoch však dominoval mladší z bratov Schumacherovcov, po piatom triumfe v kariére a prvom v tomto roku žiaril šťastím: „Po zlom začiatku sezóny, keď sme sa trápili s autom, urobili naši inžinieri obrovský kus práce. Dnes máme k dispozícii konkurencieschopné vozidlo.“ Ralf Schumacher si víťazstvom pripravil darček k včerajším 28. narodeninám. (on)
Počet bodov najlepších jazdcov v histórii F 1:
1. M. Schumacher (Nem.) 1 003
2. A. Prost (Fr.) 798,5
3. A. Senna (Braz.) 614