Diaľnica juh proti severu: kompromis

BRATISLAVA – Politici vo vláde sa dohodli – po diaľniciach a rýchlostných komunikáciách sa bude jazdiť aj na juhu, aj na severe Slovenska. „Som rád, že sme našli kompromis,“ povedal minister ...

BRATISLAVA – Politici vo vláde sa dohodli – po diaľniciach a rýchlostných komunikáciách sa bude jazdiť aj na juhu, aj na severe Slovenska. „Som rád, že sme našli kompromis,“ povedal minister dopravy Pavol Prokopovič.

Vláda rozhodla, že 60 percent peňazí zo štátneho rozpočtu pôjde na dokončenie severnej trasy (D1), 25 percent na dostavbu rýchlostnej komunikácie medzi Bratislavou a Zvolenom čiže stredom Slovenska a 15 percent na južnú trasu zo Zvolena do Košíc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Severná diaľnica spojí Košice s Bratislavou najneskôr do siedmich rokov. „Všetko bude záležať na možnostiach štátneho rozpočtu v ďalších rokoch a na príchode súkromného kapitálu,“ povedal Prokopovič.

SkryťVypnúť reklamu

Ak budú mať zahraniční investori záujem o severnú trasu, peniaze z rozpočtu sa budú automaticky prelievať na dokončovanie výstavby rýchlostnej komunikácie z Nitry do Žiaru nad Hronom.

Až donedávna sa hovorilo len o severnej trase, hoci politici SMK presadzovali rýchlostnú komunikáciu juhom Slovenska. Argumentovali najmä oveľa nižšími nákladmi na výstavbu.

S návrhom na kompromis prišla najmä ANO. „Naša strana je veľmi spokojná a verím tomu, že tí, čo čakajú na sieťové prepojenie Slovenska, ocenia tento prístup,“ povedal poslanec ANO Jirko Malchárek.

Menej spokojný je podpredseda vlády Pál Csáky (SMK). Pre agentúru SITA povedal, že Európska komisia podporuje skôr vybudovanie južnej rýchlostnej komunikácie ako dobudovanie severnej diaľnice z Bratislavy do Košíc. Včerajší kompromis podľa Csákyho nič nevyrieši – obe cesty sa rozostavajú, no spojenie s Košicami nezabezpečí ani jedna.

SkryťVypnúť reklamu

V hre je stále aj úplne najjužnejšia trasa popri Dunajskej Strede, ktorú pôvodne navrhovala SMK. Ak by sa na ňu aj našli peniaze, s jej výstavbou sa určite nezačne skôr ako o štyri roky.

Opozícia okamžite zareagovala. Bývalý riaditeľ Slovenskej správy ciest a poslanec HZDS Ján Mikolaj, ktorý prestúpil do Tkáčovej Ľudovej únie, hovorí, že rozhodnutie vlády nezohľadňuje dopravnú zaťaženosť vozidiel ani frekvenciu výskytu nehodovosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 735
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 669
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 735
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 697
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 684
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 260
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 217
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 296
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu