Slavomír Maličkay, generálny riaditeľ Vydavateľstva Ecopress (Hospodárske noviny, Formát):
„Zvýšením dane sa dostaneme na nelichotivú pozíciu štátu s najvyššou daňou na periodickú tlač medzi všetkými členskými i kandidátskymi krajinami EÚ. Všade inde majú nulovú alebo zníženú sadzbu. Hovoriť dnes definitívne o cene Hospodárskych novín na budúci rok je ešte trochu predčasné. Konečné rozhodnutie padne na jeseň. Už teraz je však zrejmé, že cenu možno sotva udržať.
Martin Bugár, obchodný riaditeľ vydavateľstva TREND Holding (týždenník Trend):
„Nepredpokladáme zmenu ani ceny týždenníka, ani počtu výtlačkov novín. Výraznejším spôsobom sa totiž do nákladu nepremietla ani posledná zmena z desiatich na štrnásť percent. Väčšina našich čitateľov sú firmy, ktoré si týždenník predplatili a ktoré sa zaujímajú o hospodárske dianie na Slovensku aj vo svete. Z tohto dôvodu môžeme predpokladať, že ich záujem o naše noviny neklesne.“
Jozef Dukes, spolumajiteľ Vydavateľstva - Spoločnosť 7 PLUS (Plus 7 dní):
„Nie je presne možné odhadnúť vývoj, ale pri súčasnej kúpyschopnosti obyvateľstva je dosť možné, že sa znížia predané náklady jednotlivých periodík. V súčasnosti predávame v priemere dvesto- až dvestodvadsaťtisíc kusov týždenníka Plus 7 dní.
Ak sa DPH zvýši, cena periodika pôjde hore. A potom uvidíme, či sa predaj zníži, alebo ostane na súčasnej úrovni.“
Alexej Fulmek, predseda predstavenstva Petit Press (SME, Roľnícke noviny, Új Szó, regionálne noviny…):
„Slovenský mediálny trh je malý a kúpyschopnosť obyvateľov je nízka. To robí z novín pomerne málo predávaný tovar v porovnaní s okolitými štátmi. Distribútori si preto musia nechávať relatívne vysoký rabat - okolo 40 percent, pričom napríklad v Česku je to len 30 až 32 percent. Preto niektoré médiá „vypadávajú z hry“ a zostávajú len tie najsilnejšie vydavateľské domy. Svoje dôsledky to bude mať aj na cenu novín. Keď sa zvyšovala DPH z 10 na 14 percent, tak noviny nehýbali s cenou. Ak sa daň zvýši na 19 percent, tak s cenou budeme musieť pohnúť všetci“.
Peter Mertus, generálny riaditeľ Vydavateľstva časopisov a novín, Euroskop, Ringier (Nový Čas, Život, Eva, Eurotelevízia, Rodina):
Cena novín a časopisov, ktoré vydávame, sa zrejme na dlhý čas stane nedostupnou bežnému čitateľovi. Obmedzenie možnosti pravidelného nákupu periodík prispeje k postupnému prechodu populácie na pasívne trávenie času pred televízormi.
Predpokladám, že dôjde k zvýšeniu ceny našich novín a časopisov, pretože nebude únosné ďalšie zvýšenie DPH absorbovať v rámci firmy, tak ako sme to spravili pri zvýšení na 14 percent. Samozrejme, predpokladáme znižovanie predaja hlavne pri našich novinách. Nedokážem si však predstaviť, kde zo súčasných cca 157-tisíc predaných výtlačkov novín padneme.“ (jj, im)