Štýl porno-šik ovládol francúzsku reklamu

Ženy môžu byť vo francúzskych reklamách sexy a bez šiat - nikto ani nezdvihne obočie. Keď sa však objavia v pornografických pózach, Francúzi kričia: dosť, píše agentúra Reuters.

Reklama vo Francúzsku využíva stále brutálnejšie výjavy, ktoré často pripomínajú porno. Oblečenie od La City propaguje polonahá žena. Štvornožky sa zakráda medzi stádom oviec a predstiera, ako prahne po ich vlne na sveter. Výrobca topánok J. M. Weston umiestnil dominantný obrázok topánky patriacej mužovi do popredia svojich inzerátov v tlači. Topánka celkom prekrýva ženu oblečenú v negližé.

Ešte horšie to býva v prípade luxusného tovaru, na ktorý si výrobcovia robia reklamu sami a neuchádzajú sa o služby agentúr, ktoré podliehajú kontrole. Versace využíva lesbické scény a Gucci na parfém Ópium obraz ženy pri masturbácii. Pre tento trend sa už aj ujal nový názov: porno-šik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Do BVP (Úrad na kontrolu reklamy), orgánu na cenzúru reklamy, stále dostávajú pobúrené listy. Prieskumy ukazujú, že až 80 percent Francúzov by chcelo zakázať porno scény v reklame. Mnohí žiadajú, aby zakročil štát.

„Už niekoľko rokov a v posledných mesiacoch s čoraz väčšou frekvenciou sa v reklame objavujú obrazy špinavých a spútaných tiel, pomliaždeniny tváre a obrazy evokujúce znásilnenie a násilie na ženách, niekedy s humorom a niekedy bez neho,“ uvádza sa v správe štátnej tajomníčky pre práva žien Nicole Péryovej. Jej záverom je, že reklama ponižuje ženy.

Vulgarizácia reklamy donútila zamyslieť sa aj BVP. „Chystáme aktualizovať kapitolu o obraze ženy tým, že budeme definovať, čo znamená násilie a poníženie,“ hovorí Joseph Besneinou z BVP pre denník Libération.

SkryťVypnúť reklamu

Weston napokon vymenil polonahú ženu na fotografii s veľkou topánkou za oblečenú - novinárku s diktafónom. Jesenné kampane firmy ešte nespustili, no prvé náznaky ukazujú, že porno-šik je na ústupe. V augustovom vydaní mesačníka Vogue sú dievčatá na reklame od Diora oblečené. Nový parfém Gucciho Rush2 propaguje žena len s odhalenými ramenami.

Reklama po prvý raz šokovala Francúzsko v roku 1981. Myriam v kampani billboardovej firmy Avenir sľubovala: „Zajtra sa hore vyzlečiem.“ Reklamný striptíz vyvolal škandál a žena svoj sľub dodržala: na tisíckach billboardov, ktoré sa počas jednej noci objavili po celom Francúzsku.

To je však nič v porovnaní s porno-šikom konca 90. rokov, ktorý pramení vlastne z veľkej nudy. „Keď sadomasochizmus prestane šokovať, čo bude nasledovať potom?“ pýta sa Fréderic Begbeider, bývalý tvorca reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa iných cenzúra nič nerieši. „Niektoré reklamy sú naozaj nevkusné. Ale využiť ich na to, aby sme sa vrátili k teroru morálky, by bolo škandalózne,“ hovorí M. Bille, zamestnanec reklamnej agentúry.

(reuters, kl)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 748
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 562
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 581
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 566
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 389
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 094
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 228
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu