Čo sa skrýva za skratkou PSA Peugeot - Citroën

Európska „dvojka“ s počtom 3,26 milióna celosvetovo predaných áut, ktorá chce zvýšiť predaj na 4 milióny áut do roku 2006. Značka PSA Peugeot Citroën vznikla spojením holdingu Peugeot S.A. (PSA), ktorý v roku 1976 pohltil zbankrotovaný Citroën.

Hlavné regióny, kam chce PSA expandovať, sú stredná Európa, Turecko, Južná Amerika a niektoré ázijské štáty, ako napríklad Čína, kde chce v roku 2004 predať 800 tisíc áut.

PSA znižuje náklady použitím tzv. platforiem, čo sú akési kostry podvozkov, na ktoré sa budú montovať samotné autá - napríklad Citorën C3.

Slovensko ohlásilo začiatkom roka „investíciu storočia“. Trnavu si ako novú lokalitu pre svoj závod vybral koncern pre výhodnú polohu, investorské úľavy, kvalifikovanú pracovnú silu a možnosť vybudovať priemyselný park pre dodávateľov. Úľavy sú 15 percent z objemu investície, čo je spolu asi 4,2 miliardy korún, regionálna pomoc sa týka budovania infraštruktúry, štát prispeje mestu 6,5 miliardy korún, časť z nich pôjde na výkup pozemkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Investícia dosiahne 700 miliónov eur, zamestná 3500 ľudí priamo v závode s ročnou výrobou 300 tisíc malých áut od roku 2006, podiel na exporte prevýši 16 percent bratislavského Volkswagenu. Podobnú investíciu PSA v spojení s japonskou Toyotou pripravujú do českého Kolína, kde sa o rok skôr rozbehne ročná výroba 300 tisíc áut.

Po nábehu výroby predpokladá Ján Lešinský zo Strojníckej fakulty STU v Bratislave zvýšenie zamestnanosti v autopriemysle z asi 55 na 70 tisíc ľudí spolu s priamymi i nepriamymi dodávateľmi pre PSA Peugeot Citroën. „Autopriemysel bude po výrobe v Trnave pôsobiť ako stabilizujúci faktor celého priemyslu i ekonomiky, v roku 2007 sa môžeme s počtom 650 tisíc áut ročne stať svetovou jednotkou v počte vyrobených áut na obyvateľa,“ povedal Lešinský.

SkryťVypnúť reklamu

Minulý týždeň začala spoločnosť Trnavainvest výstavbu dočasných komunikácií pre zariadenie staveniska budúcej automobilky v lokalite Trnava-Juh.

(jg)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 719
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 516
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 531
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 515
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 479
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 028
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu