Hlavné regióny, kam chce PSA expandovať, sú stredná Európa, Turecko, Južná Amerika a niektoré ázijské štáty, ako napríklad Čína, kde chce v roku 2004 predať 800 tisíc áut.
PSA znižuje náklady použitím tzv. platforiem, čo sú akési kostry podvozkov, na ktoré sa budú montovať samotné autá - napríklad Citorën C3.
Slovensko ohlásilo začiatkom roka „investíciu storočia“. Trnavu si ako novú lokalitu pre svoj závod vybral koncern pre výhodnú polohu, investorské úľavy, kvalifikovanú pracovnú silu a možnosť vybudovať priemyselný park pre dodávateľov. Úľavy sú 15 percent z objemu investície, čo je spolu asi 4,2 miliardy korún, regionálna pomoc sa týka budovania infraštruktúry, štát prispeje mestu 6,5 miliardy korún, časť z nich pôjde na výkup pozemkov.
Investícia dosiahne 700 miliónov eur, zamestná 3500 ľudí priamo v závode s ročnou výrobou 300 tisíc malých áut od roku 2006, podiel na exporte prevýši 16 percent bratislavského Volkswagenu. Podobnú investíciu PSA v spojení s japonskou Toyotou pripravujú do českého Kolína, kde sa o rok skôr rozbehne ročná výroba 300 tisíc áut.
Po nábehu výroby predpokladá Ján Lešinský zo Strojníckej fakulty STU v Bratislave zvýšenie zamestnanosti v autopriemysle z asi 55 na 70 tisíc ľudí spolu s priamymi i nepriamymi dodávateľmi pre PSA Peugeot Citroën. „Autopriemysel bude po výrobe v Trnave pôsobiť ako stabilizujúci faktor celého priemyslu i ekonomiky, v roku 2007 sa môžeme s počtom 650 tisíc áut ročne stať svetovou jednotkou v počte vyrobených áut na obyvateľa,“ povedal Lešinský.
Minulý týždeň začala spoločnosť Trnavainvest výstavbu dočasných komunikácií pre zariadenie staveniska budúcej automobilky v lokalite Trnava-Juh.
(jg)