Miniatúrne zmrzliny, ktoré ešte pred dvoma rokmi vôbec neexistovali, teraz vo Francúzsku na trhu nanukov a kornútikov predstavujú osem percent. Veľký úspech slávia predovšetkým u detí, ktoré majú najradšej vanilkovú, jahodovú a čokoládovú.
„Rodičia navyše chcú mať lepšiu kontrolu nad tým, čo ich ratolesti zjedli, a mini im tak vyhovuje,“ hovorí Alexandra Robertová z oddelenia marketingu spoločnosti Miko, ktorá hlási 25-percentný nárast tržieb za minizmrzliny.
Tento rok prišla na trh napríklad s malými kornútikmi s jahodovým či citrónovým sorbetom a s nanukom Magnum polovičnej veľkosti oproti klasickej. Minizmrzliny sa podľa expertov zviezli na vlne záujmu o dobroty v miniatúrnej verzii. V malých porciách sa vo Francúzsku dobre predávajú napríklad i sušienky či syry.
Francúzi navyše konzumujú v posledných rokoch zmrzlinu čím ďalej menej a v porovnaní so svojimi susedmi sú sivým priemerom. Zmrzlinu si kupujú zhruba sedemkrát ročne, kým Taliani, Nemci a Angličania tak robia jedenásťkrát ročne.
RADKA MARKOVÁ, čtk, Paríž