Keď pred majstrovstvami Európy vo futbale vysvetľoval, prečo ich STV nebude vysielať, tvrdil, že televízia nemá 22 miliónov korún, ktoré chce majiteľ licencie, lebo už zaplatila 82 miliónov korún za olympiádu. Podľa informácií denníka SME však za vysielacie práva na aténske hry zaplatila menej ako 500-tisíc dolárov - teda asi 16,5 milióna korún.
Rybníček aj Rade STV povedal - podľa zápisnice - že "za vysielacie práva zaplatí STV vyše 82 miliónov korún". Vysielacie práva a celkové náklady na vysielanie nie sú to isté. Zrejme mal teda na mysli celkovú sumu, ktorá zahŕňa aj poplatky za prenos signálu, linky, komentátorské miesta, náklady na štáby, ubytovanie, prepravu.
Sumu 82 miliónov korún však skresľujú aj investície do majetku.
"Kupujeme technické zariadenia, rádovo v miliónoch, pre olympiádu," povedal šéf športu v STV Andrej Miklánek. Musí sa vraj kúpiť digitálna réžia, nové kamery, osvetlenia štúdia a iné zariadenia. Televízii však po podujatí zostanú a bude ich používať ďalej.
Držiteľom licencie je spoločnosť EBU. Marc Joerg, zodpovedný za športové práva, SME povedal, že presné sumy za ich nákup prezradiť nemôže - urobiť tak môže iba STV. Televízia sa však odvoláva na obchodné tajomstvo a sumu chce zverejniť, iba ak EBU pošle oficiálne povolenie.
Olympiáda v Sydney v roku 2000 vyšla STV so 16-členným štábom spolu na 40 miliónov korún. Vysielacie práva stáli vtedy 390-tisíc dolárov.
Je pravdepodobné, že grécka olympiáda, kam sa chystá 30-členný štáb a televízia tam bude mať aj svoje vlastné vysielacie štúdio, ktoré v Austrálii nebolo, bude podstatne nákladnejšia.
Branislav Záhradník z vedenia STV povedal, že televízia nemohla odstúpiť od zmluvy, ktorú uzavrelo bývalé vedenie, ktoré rátalo aj s nákladným štúdiom priamo v dejisku hier. "Tento projekt bude pre nás stratový," povedal.
Technika STV však poslúži podľa Miklánka i na prenos olympijského futbalového turnaja na Kréte, ktorý pôjde do sveta a STV na tom slušne zarobí.
Sledovanosť futbalových Majstrovstiev Európy, ktoré STV na poslednú chvíľu napokon získala za menej ako 8 miliónov korún, podľa riaditeľa UEFA pre styk s verejnosťou Wiliama Gaillarda prekonáva v Európe všetky očakávania. Pre televízie to spravidla znamená aj rast príjmov z reklamy.
Autor: rk