Eurobalík je na internete o polovicu drahší

V internetovej burze sa balíček slovenských euromincí ponúka pri cene v prepočte 47 korún za euro.

(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Ľudia obchodujúci na internete prostredníctvom aukcií skúšajú, ako zarobiť na zavedení eura na Slovensku. Slovenské eurobalíčky, ktoré si možno odvčera kúpiť za 500 korún, ponúkajú na nemeckom aukčnom portáli eBay za 26 eur. To je v prepočte 783,30 koruny.

Martin Pilník na svojom blogu upozornil, že predávajúci s menom „martinlener“ ponúka na predaj slovenské euromince, pričom internetová ponuka je 1,6­krát drahšia ako skutočná cena mincí. Tie budú platiť od 1. januára nielen na Slovensku. V súčasnosti sa nimi platiť ešte nedá. Šikovný obchodník takto dokáže na jednom balíčku zarobiť takmer 10 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Euro za 47 korún

Predstaviť si to možno aj ako obchod, v ktorom jedno „slovenské“ euro – do januára neplatné – stojí 1,57 v súčasnosti platného eura, čo je 47 slovenských korún. Ponuka na predaj približne 16­eurového balíka za 26 eur pritom nemusí byť prestrelená, predávajúci podľa stránky našiel kupujúcich minimálne na 5 eurobalíčkov. Celkovo je na stránke v ponuke 400 eurobalíčkov.

Predávajúci „martinlener“ sa na eBay registroval z Rakúska, jeho ponuka obsahuje aj množstvo mincí z iných krajín.

Jeho príklad ešte včera nasledovali ďalší podnikavci. Eurobalíček bolo možné na internete kúpiť pohodlne už aj za 22 eur. Najdrahšiu ponuku našlo SME na úrovni 30 eur za balíček slovenských mincí, za ktoré sa bude dať na budúci rok kúpiť tovar za 16,60 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Obmedzili nákupy

Viaceré pošty v pondelok zažili kupujúcich, ktorí hneď zrána nakupovali stovky slovenských štartovacích eurobalíčkov. Aj preto vydala Národná banka Slovenska odporúčanie obmedziť množstvo predaných eurobalíčkov na desať kusov na osobu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 105
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 776
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 087
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 031
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 529
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 846
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 231
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu