Drsný dopravný šot možno okopírujeme

Emotívna česká kampaň proti agresivite na cestách môže inšpirovať aj Slovensko.

Česká kampaň je plná krvi. V šote skončí na prednom skle auta mladá žena, osud dieťaťa je nejasný.Česká kampaň je plná krvi. V šote skončí na prednom skle auta mladá žena, osud dieťaťa je nejasný. (Zdroj: MINISTERSTVO DOPRAVY ČR)

BRATISLAVA. Nezodpovedný vodič v drahom aute agresívne obieha autá a telefonuje. Po chvíľke nepozornosti vrazí do matky s kočíkom a zabije ju. To je reklamný šot, ktorý sa oddnes objaví v českých televíziách, a bude bojovať proti neohľaduplným vodičom.

Dopravná psychologička Iveta Šefarová si myslí, že rek­lamný šot ovplyvní najmä citlivejších vodičov. „Ale to sú zväčša tí opatrnejší, ktorí nie sú cieľovou skupinou kampane. Veľa vodičov to môže zobrať ako zinscenovaný ,príbeh', ktorý sa ich priamo netýka a nebudú mu venovať pozornosť,“ vysvetľuje psychologička.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podobne brutálne reklamné šoty na vodičov má aj Nemecko či Anglicko. „Český projekt je podnetný a inšpiratívny. Konkrétnejšie sa o ňom bude ministerstvo informovať a prediskutujeme aj možnosť bližšej spolupráce,“ povedal hovorca slovenského ministerstva dopravy Marián Jánošík. Je možné, že podobnú reklamu bude mať aj Slovensko.

Za kampaň s hlavným sloganom Nemyslíš – zaplatíš! zaplatilo Česko vyše stopäťdesiat miliónov a pobeží do roku 2010. Od kampane si Česi sľubujú umravnenie bezohľadných vodičov a zníženie počtu smrteľných nehôd. Okrem agresívnej jazdy budú témou ďalších šotov aj alkohol za volantom, autosedačky či pásy.

„Otázkou je, či reklamu pravidelne vidia vodiči, ktorých sa to týka a aký k nej majú postoj. Na druhej strane, spôsob jazdy závisí aj od osobnostných vlastností, ako napríklad tendencie riskovať a vyhľadávať vzrušenie. To sa vzhliadnutím tragickej scény nemení,“ povedala Šefarová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  8. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 005
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 146
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 284
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 056
  5. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 3 496
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 257
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 222
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 077
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu